تصویب ۲ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی مدارس آستارا

رضایی‌پور به سفر وزیر آموزش و پرورش به بندر آستارا اشاره و از تصویب ۲ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عنایت رضایی‌پور» امروز(پنجشنبه، ۸ اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در محل اداره برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهارکرد: گرامیداشت روز معلم متعلق به شخص خاصی نیست بلکه جامعه موظف به ارتقای روز افزون جایگاه و منزلت معلم است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه همه ما وامدار معلمان هستیم چرا که این قشر وظیفه سنگین تربیت نیروی انسانی جامعه را برعهده دارند، افزود: اولویت اصلی در مدارس باید تربیت، پرورش و سپس آموزش باشد.

 

وی  بر برنامه‌ریزی منظم و منسجم در برگزاری امتحانات نوبت دوم تاکید کرد و گفت: در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی برنامه‌های تربیتی و مسابقات لحاظ شود.

 

رضایی‌پور با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا در مدارس اطلاع‌رسانی شود، تصریح‌کرد: از لحاظ واکسیناسیون نوبت سوم رتبه خوبی در استان نداریم و باید در مدارس تشویق مردم و به ویژه دانش‌آموزان در اولویت باشد.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به این شهرستان،خاطرنشان‌کرد: در این سفر ۲ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی مدارس آستارا مصوب شد.

 

* در گزینش معلمان دقت ویژه‌ای شود

حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» نیز در این جلسه  با بیان‌اینکه امروز انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است، افزود: نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

 

امام جمعه بندر آستارا بر شناسایی استعداد دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت: استعداد آینده‌سازان جامعه شناسایی و آنان را در مسیر درست هدایت کرد.

 

وی با تاکید بر برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان در مساجد، تصریح‌کرد: جشن‌های تکلیف را در مساجد برگزار کنید تا دانش‌آموزان با مساجد آشنا شوند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه گزارش شده که برخی معلمان در مدارس صحبت‌هایی علیه دین و نظام می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: باید به مدارس نظارت بیشتری از این لحاظ انجام و در گزینش افراد نیز دقت شود.

 

*معلمان نمونه و برتر تجیل می‌شوند

«سید سجاد موسوی» نیز در این جلسه،اظهارکرد: در دوران ویروس کرونا آموزش و پرورش تعطیل نبود و معلمان در این دوران با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف به آموزش دانش‌آموزان پرداختند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا به بازگشایی مدارس از فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: باید در دوران آموزش حضوری سعی کنیم که عقب ماندگی‌های دانش‌آموزان از لحاظ آموزشی و تربیتی جبران شود.

 

وی در ادامه از دانش‌آموزن و معلمان و دست‌اندرکاران مجموعه آموزش و پرورش آستارا خواست در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری پرشور داشته باشند.

 

موسوی به برنامه‌های اداره آموزش و پرروش در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ایام محافل قرآنی و ضیافت‌های افطاری در مدراس برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با اشاره به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم،خاطرنشان‌کرد: تجلیل از معلمان نمونه و برتر، عیادت از فرهنگیان در بستر بیماری، تجیل از بازنشستگان و دیدار با خانواده‌های معلمین متوفی از جمله برنامه‌های مهمی است که برای بزرگداشت هفته معلم در آستارا پیش‌بینی شده که اجرای آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

 

 

 

کد خبر 1170503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha