جان باختن ۱۲۰ نفر در تصادفات شهری استان گیلان

طالبی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر در تصادفات شهری گیلان جان خود را از دست داده اند گفت: ۹۱ نفر از این افراد موتورسیکلت سوار و عابران پیاده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «امیر طالبی» امروز (پنج‌شنبه'، ۸ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از دستگاههای برتر عضو ستاد خدمات سفر اظهار داشت: تصادفات رانندگی در ایام نوروز در شهرهای گیلان با کاهش ۳۰ درصدی مواجه بود و ۱۲۰ نفر در طول سال گذشته در تصادفات شهرهای استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش دارد.

 

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از مصدومیت چهار هزار و ۷۴۰ نفر در تصادفات شهری استان گیلان در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته مجموعا در تصادفات شهرهای استان ۳۵ درصد کاهش ثبت شده و در مابقی آیتم ها مانند تصادفات جرحی و خسارتی روند کاهشی ادامه داشته است.

 

وی با بیان اینکه روند تصادفات جاده ای شهری در گیلان رو به کاهش است تصریح کرد: ۹۱ نفر از ۱۲۰ نفری که سال گذشته در تصادفات جاده ای شهری گیلان جان خود را از دست دادند موتورسیکلت سواران و تعداد زیادی هم جزو عابران پیاده بودند.

 

وی از فعالیت ۲۳۰ طرح گشتی و موتورسوار پلیس راه استان گیلان در ایام نوروز امسال خبر داد و اذعان کرد: از استاندار گیلان درخواست داریم دستور فرمایند سهمیه بنزین پلیس راهور را هم که وعده آن داده شده بود اختصاص داده شود.


«سیاوش غلامی» هم در این جلسه عنوان کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی مجموعا در ۲۷ پایگاه و پست امداد و نجات ثابت و سیار و ۱۶ شعبه جمعیت هلال احمر گیلان مشغول فعالیت بودند و ۳۲ دستگاه آمبولانس، ۲۸ دستگاه خودرو نجات و یک فروند بالگرد هم از طرح پشتیبانی کردند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال استان گیلان با بیان اینکه امسال ۱۲۵ ماموریت با تنوع بسیار زیاد به ویژه در تصادفات جاده‌ای توسط جمعیت هلال احمر گیلان انجام شد عنوان کرد: همکاری با پایگاههای واکسیناسیون سیار از دیگر مهمترین اقدامات مشترک جمعیت هلال احمر گیلان در ایام نوروز بود.

 

وی با بیان اینکه بیشترین ماموریت این نهاد در حوزه تصادفات جاده ای و سوانح رانندگی بوده است اذعان کرد: تحویل کیسه‌های زباله به مسافران و گردشگران برای کاهش مخاطرات و سوانح زیست محیطی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر گیلان در ایام نوروز بوده است.

 

غلامی توزیع هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان را از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: از استاندار، فرمانداران و معاونان استاندار برای بازدیدهایی که از مراکز جمعیت هلال احمر داشتند قدردانی می کنم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان آمار مقایسه ای در حوزه ماموریت‌های امداد و نجات این نهاد ارائه داد و گفت: مأموریت های جمعیت هلال احمر گیلان نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۵ درصد افزایش داشت که بیشترین آن مربوط به حوادث جاده ای است.

 

غلامی خاطرنشان کرد: طبق آمار جمعیت هلال احمر تعداد مصدومان حوادث جاده ای گیلان در سال ۱۴۰۱ و در مقایسه با سال ۹۷ با کاهش روبه رو بوده است.

کد خبر 1170510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha