برگزاری نشست «قدس و ادیان توحیدی» در شیراز

نشست «قدس و ادیان توحیدی» در مسجد «نصیرالملک» شیراز با حضور مسئولان مرتبط با این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در آستانه روز جهانی قدس، نشست «قدس و ادیان توحیدی» با حضور شیخ «عبدالواحد خواجوی»، امام جمعه اهل سنت شیراز و نماینده ولی‌ فقیه در امور اهل سنت استان فارس، حجت‌ الاسلام «محمد استوار میمندی»، مدیر حوزه علمیه استان فارس، «خسرو قدس»، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، «امیرعلا سالاری»، رئیس انجمن کلیمیان شیراز، «هرموند آراتونیان»، رییس انجمن ارامنه شیراز، «داریوش مهرابی»، کارشناس مسئول ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و «مصطفی مشفقیان»، معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با هدف بررسی گفتگوی بین ادیانی پیرامون مسئله قدس به عنوان عامل وحدت ‌بخش ادیان توحیدی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهرداری شیراز، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مرکز ارتباطات بین‌ الملل مدیریت حوزه علمیه استان فارس در مسجد «نصیرالملک» شیراز برگزار شد.

«خسرو قدس»، در این نشست گفت: در انقلاب اسلامی با یکپارچگی ادیان و با رهبری حضرت امام راحل به پیروزی رسید و ایران اسلامی تمام ادیان در کشور را یک ملت واحد می داند.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز افزود: روز قدس فرصتی برای تمام ادیان است تا در مقابل ظلم به فلسطین مظلوم که بیش از 70 سال مورد ستم است ایستادگی کنند.

«امیرعلا سالاری»، رئیس انجمن کلیمیان شیراز نیز بیان کرد: قدس شهر مقدس کلیمیان، مسیحیان، مسلمانان و سرزمین صلح و نوید آرامش درگیر جنگ است و این شهر مقدس در تمام ادیان الهی مورد توجه و تقدس قرار دارد و به همه ادیان ابراهیمی تعلق دارد.

رئیس انجمن کلیمیان شیراز افزود: برای مقابله با دست درازی رژیم اشغالگر صهیونسیتی جهانیان، ایرانیان و پیروان ادیان توحیدی با بیداری باید مقابل این امر باطل بایستیم.

وی اضافه کرد: روز جهانی قدس روز حمایت از مستضعفان در برابر مستکبران بوده و فلسفه روز قدس، احقاق حق است.

«هرموند آراتونیان»، رئیس انجمن ارامنه شیراز با اشاره به راز و نیاز و نماز در ادیان توحیدی گفت: هدف و جهت این راز و نیاز خدای متعال است و یگانه پرستی، درون ‌مایه تمامی ادیان الهی است.

رئیس انجمن ارامنه شیراز ادامه داد: وی سرزمین مقدس فراتر از قدس است و حضرت عیسی (ع) در آن زاده شده و پا گذاشتن روی عدالت در این سرزمین، توهینی بزرگ به پروردگار است.

وی تاکید کرد: باید تمامی ادیان الهی به دادخواهی برای مظلومان جهان به ویژه مردم قدس و فلسطین بپردازیم و بی تفاوت نباشیم و ظلم ستیزی را به گوش جهان برسانیم.

شیخ «عبدالواحد خواجوی»، نیز تصریح کرد: در آیات قرآن به مسجد «الاقصی» اشاره شده است و این مسجد مقدس کانون حرکت پیامبران عظیم‌ الشان بوده و قدس، نماد وحدت ‌بخش اسلام و سایر مکاتب توحیدی و الهی است.

امام جمعه اهل سنت شیراز و نماینده ولی ‌فقیه در امور اهل سنت استان فارس گفت: عادی ‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم اشغالگر تیشه زدن به ریشه همبستگی امت است و حمایت از فلسطین و قدس در روز قدس مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی است و باید در این روز تمامی ادیان به داخواهی مردم فلسطین پرداخته و در راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شوند.

حجت ‌الاسلام «محمد استوار میمندی»، مدیر حوزه‌های علمیه فارس نیز عنوان کرد: رژیم صهیونیستی حزب ساسی است که در پی تامین خواسته های نظام های سلطه است و یک رژیم دینی و مذهبی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس افزود: امسال پس از 2 سال محدودیت کرونایی، مردم عدالت خواه جمهوری اسلامی با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریاد عدالت خواهی برای مردم فلسطین را سر می دهند و در استان فارس نیز این راهپیمایی با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

کد خبر 1170530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha