پیشنهاد معرفی مرجعی جهت اطلاع‌رسانی سریع شرایط استان در مواقع اضطراری

در جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان پیشنهاد شد مرجعی جهت اطلاع‌رسانی سریع و به‌موقع تعطیلی و عدم تعطیلی استان در وضعیت اضطراری بر اساس گزارشات سازمان‌های متولی در استانداری خوزستان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سی‌ونهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور اعضای اصلی شورا برگزار شد.

 

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» در این جلسه اظهار کرد: این اولین جلسه‌ای است که با حضور اعضای اصلی شورا با هدف بررسی موضوعات در فضای تخصصی‌تر برگزار می‌شود و در مناسبت‌های مختلف از مسئولان مرتبط با موضوع دعوت به عمل می‌آید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان موضوع این جلسه را راهپیمایی روز قدس و وضعیت خشکسالی و ریزگردها عنوان کرد و افزود: در این جلسه از «حجت‌الاسلام علیرضا قربانی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و «شهاب صدیقی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان دعوت شده است.

 

وی با بیان اینکه مصوبات این شورا هر ماه به استاندار خوزستان ارائه می‌شود و بر اساس آن تصمیمات نهایی ارائه می‌شود اضافه کرد: پس از آن مصوبات به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ خواهد شد و لازم‌الاجرا هستند.

 

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان ادامه داد: بر حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و ادامه داد: باید بتوانیم با حضور خود و حمایت از ملت‌های مسلمان و مظلوم این رژیم صهیونیستی را به پایان عمر خود نزدیکتر کنیم.

 

وی در خصوص بحث زیرگردها و تعطیلی و عدم تعطیلی ادارات، مراکز آموزشی و مدارس تصریح کرد: باید دستگاه مرجعی که با رسانه‌ها ارتباط داشته باشد معرفی شود تا به صورت آنی و فوری بتواند رسانه‌ها و مردم را از وضعیت موجود مطلع کند.

 

«شهاب صدیقی» نیز در خصوص اطلاع‌رسانی در رابطه با ریزگردها عنوان کرد: تا قبل از سال 97 مسئولیت اطلاع‌رسانی ریزگردها و وقایع مختلف با دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های بومی و درون استانی انجام می‌شد ولی از سال 97 قانونی به نام هوای پاک تصویب شد که چگونگی طی کردن مکانیستم رسیدگی به موضوع ریزگردها را بیان می‌کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ابراز کرد: بر اساس این قانون باید کارگروهی به ریاست استاندار و دبیری سازمان محیط زیست تشکیل شود که اعضای آن سازمان هواشناسی، مدیریت بحران، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، صداوسیما و ... هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه طبق این قانون مدیریت بحران متولی اطلاع‌رسانی نیست اذعان کرد: در این رابطه باید سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و هواشناسی 96 ساعت قبل موضوع را بررسی و در صورت مضر بودن وضعیت هوا برای سلامت جامعه، کارگروه تشکیل و تصمیم‌گیری شود و در نهایت محیط زیست این اطلاع‌رسانی را انجام دهد.

 

«رضا نجاتی» نیز خاطر نشان کرد: بنا به پیشنهاد اعضای شورا متولی اطلاع رسانی جهت تعطیلی یا عدم تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی بهتر است در استانداری متمرکز باشد که با توجه به نظر اعضا روابط عمومی استانداری به جهت ارتباط بیشتر با رسانه‌ها بهترین گزینه در این خصوص است.

 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی خوزستان بیان کرد: روابط عمومی استانداری باید بر اساس گزارشات ارسالی محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل هواشناسی با نظر استاندار خوزستان خبر تعطیلی یا عدم تعطیلی را انجام و اداره کل محیط زیست و سایر متولیان بلافاصله پس از آن توضیحات فنی و کارشناسانه را ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه این مصوبه جهت تصویب به استاندار خوزستان ارائه می‌شود یاد آور شد: طبق دستورالعمل‌ها تعطیلی یک روز و بیشتر باید با هماهنگی ریاست جمهوری باشد و استان‌ها تنها می‌توانند ساعاتی را تعطیل اعلام کنند که در این خصوص به استاندار خوزستان پیشنهاد می‌شود این مجوز را از تهران دریافت کند.

 

در این جلسه حجت‌الاسلام قربانی به بیان اقدامات شورای هماهنگی تبیلیغات اسلامی خوزستان در خصوص راهپیمایی روز قدس پرداخت و دیگر اعضا اعم از نماینده سازمان تبلیغات اسلامی استان، نماینده صدا وسیمای استان و مدیران خبرگزاری ایرنا و تسنیم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مورد بحث شورا ارائه دادند.

 

کد خبر 1170534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha