پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه ایمان، خداباوری و مجاهدت مردان بزرگی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه ایمان، خداباوری و مجاهدت مردان بزرگی است که از مرگ نهراسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در یادواره شهدای استان کردستان که عصر پنج‌شنبه (هشتم اردیبهشت ماه) در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با تاکید بر گرامیداشت نام و یاد شهدا اظهار کرد: نام شهدا باید زنده و جاوید بماند چون عزت و امنیت و ناموس این کشور مرهون مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است.

 

 

وی با اشاره به اینکه اگر مجاهدت شهدا و ایثارگران نبود انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد، افزود: در این کشور و این مملکت در نظام 2500 ساله شاهنشاهی ظالمانی بر این کشور حکومت می‌کردند که به مردم خود ظلم می‌کردند و اما در مقابل اجانب نوکران حلقه به گوش بودند.

 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه ایمان، خداباوری و مجاهدت مردان بزرگی است که از مرگ نهراسیدند و به مصاف با ظالمان و مستکبران رفتند و مجاهدانه جنگیدند.

 

 

وی با بیان اینکه نقش عالمان و فرهیختگان و روحانیون به عنوان هدایتگران جامعه نقش بسیار مهم و تاثیرگذار بود، گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی زمانی که این پرچم مبارزه را بلند کردند نه تنها در مقابل شاه در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب بود.

 

 

آقاجانپور یادآورشد: علما و روحانیون در کنار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به میدان آمدند و با هدایت و روشنگری امام و روحانیون مردم به صحنه آمدند و نظام 2500 ساله ستم‌شاهی را ساقط کردند و برای نخستین بار در تاریخ ایران حکومت اسلامی بنیان نهاده شده است.

 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  با بیان اینکه بیگانگان با پیروزی انقلاب اسلامی از کشور ایران رانده شدند، اذعان کرد: با اتحاد مردم و رهبری امام راحل اسلام ناب محمدی در کشور مستقر و بیگانگانی که سال‌های سال بر این کشور حکومت و بر مقدرات سیاسی و نظامی و اقتصادی این کشور حاکم بودند را بیرون انداختیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: دشمنان برای حذف انقلاب اسلامی ایران و دستیابی دوباره به خواسته‌هایشان علیه نظام اسلامی توطئه‌های مختلفی کردند جنگ نظامی راه انداختند و در اینجا هم روحانیون نقش برجسته خود را به عنوان پیشگامان این نهضت به خوبی ایفا کردند.

 

 

آقاجانپور بیان کرد: گرچه نقش روحانیت نقش هدایت و روشنگری و آگاه‌سازی است اما روحانیت در کنار آن ایفای نقش روشنگری خود به صورت عملی وارد صحنه شد و به بهترین شیوه نقش‌آفرینی کردند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه شهدای روحانی شیعه و سنی در کنار دیگر رزمندگان انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر و برای دفاع از مردم سینه خود را سپر کردند، گفت: جامعه روحانیت در استان کردستان 54 شهید روحانی تقدیم کردند هم عزیزانی که در جبهه دفاع از حق به شهادت رسیدند و هم شهدایی که توسط مزدوارن ترور شده‌اند.

 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع از روحانیون به عنوان وارثان پیامبران نام برد و گفت: علما و روحانیون همان نقشی را انجام می‌دهند که پیامبران الهی انجام می دادند.

 

 

وی تصریح کرد: نقش پیامبران هدایت و روشنگری بود دشمنان انقلاب و اسلام با روشنگری مخالف هستند و بر نمی‌تابند.

 

 

آقاجانپور با بیان اینکه پیامبر اسلامی پیغمبر مردمی، با مردم و در کنار مردم بود، گفت: جرم روحانیت این است که همان نقشی را ایفا می کنند که پیامبران الهی ایفا می کردند و اگر روحانیون به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش خود را به خود را ایفا کند برکات زیادی را در جامعه خواهد گذاشت.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  اظهار کرد: ما جامعه روحانیون باید به خود مراجعه کنیم، اگر دیدیم در زندگی، حیات و موضع‌گیری، طوری موضع‌گیری می‌کنیم که دشمن ناراحت نمی‌شود راه را درست نیامده‌ایم و باید به اصل خود برگردیدم.

کد خبر 1170553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha