تکمیل سامانه گرمسیری و سد کنجان چم بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

پور احمد با بیان اینکه تکمیل سامانه گرمسیری و سد کنجان چم بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در حال حاضر سد مخزنی کنجانچم حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرعامل آب منطقه ای ایلام در جریان بازدید استاندار ایلام از سد مخزنی کنجانچم، اظهار کرد:  ۸هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه گرمسیری و سد کنجان چم نیاز است.

 

« علی پوراحمد»  یادآور شد: این سد تامین کننده آب کشاورزی، شرب و صنعت شهرستان مهران است.

 

وی افزود: مطابق آخرین برآورد اعلامی از سوی مجری طرح(شرکت آب و نیروی ایران) برای تکمیل سامانه گرمسیری در دو استان و همچنین سد کنجانچم مهران ۸۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با تخصیص ظرف نه ماه امکان تکمیل آن وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی سد کنجانچم خبرداد و گفت: برای تکمیل این سد و همچنین رساندن آب به این سد ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

وی  خاطرنشان کرد: از ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب انتقالی به وسیله سامانه، ۸۰ میلیون متر مکعب به شرب و صنعت استان و مابقی به کشاورزی اختصاص داده شده است.

 

به گفته مدیر اجرایی این طرح، پیش بینی می شود سد مخزنی کنجان‌چم ظرف ۹ ماهه آینده به صورت کامل آبگیری شود و با بهره برداری از سامانه گرمسیری بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های مهران و دهلران آبی می شود.

 

استاندار ایلام در این بازدید بر تخصیص اعتبارات لازم برای بهره برداری از سامانه گرمسیری تاکید کرد.

 

 

کد خبر 1170575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha