سازش‌ با رژیم جعلی اسرائیل خیانت به جهان اسلام است/لزوم حضور در راهپیمایی روز قدس

حجت الاسلام محمدی لائینی باتاکید برحضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس گفت: نامگذاری روز قدس راهبرد امامین انقلاب اسلامی برای مردمی کردن مسئله حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین در برابر رژیم جعلی اسرائیل بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و بنیانگذار این حرکت عظیم جهان اسلام(امام خمینی(ره)) اظهار کرد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود (محمّد) را از مسجد حرام (مکّه معظّمه) به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد.» آیه 1سوره اسراء

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به پیشینه اشغال فلسطین به دست صهیونیست ها، افزود: دشمنان ما در ۸۴سال گذشته دست به جنایت نابخشودنی و کشتار انسانی زدند و میلیون ها انسان را از خانه و زندگی خود آوره کردند و سرزمین آنها را غصب کردند و یک کشور جعلی تشکیل دادند؛ ملت اسرائیل و دولت رژیم غاصب اسرائیل هیچ یک حق نیستند.

 

وی با بیان اینکه آزادیخواهان از خود سوال می گیرند برای ایستادگی در برابر این ظالمان چه باید کرد، گفت: انسان نباید ظلم کند و نباید ظلم پذیر باشد؛ امام علی (علیه‌السلام) در آخرین وصیت های خود می‌فرماید: «و کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً باید با دشمن جنگید و حق خود را از ظالم گرفت.» مردم مظلوم فلسطین با تاسی از سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) در قالب گروه های جهادی و استشهادی براساس آموزه های دینی و انسانی و حتی از زاویه حقوق بشری در این بیش از ۷دهه برای بازگشت به سرزمین مادری خویش و بازپس ستاندن فلسطین از دست رژیم غاصب اسرائیل فعالیت هایی را انجام داده و دردست اقدام دارند .

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و اربابانشان سعی دارند مسئله فلسطین را از صفحه ذهن مسلمانان  و جهانیان پاک کنند و یک مسئله فراموش شده و به تاریخ زمان سپرده شده را تصویر کنند، خاطرنشان شد: همچنین برای تحقق این هدف با سران کشورهای اسلامی در حال سازش هستند تا فلسطین را کنار بگذارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اسرائیل گروه های جهادی را سرکوب می کند و جوانان و مردم حق طلب که برای بدست آوردن حقوق از دست رفته خود می جنگند را سرکوب می کنند، گفت:در این بین برخی از کشورها خیانت کردند؛گرچه برخی از دولت های اسلامی خیانت کردند و روش سازش با اسرائیل را پنهانی و یا علنی در پیش گرفتند امامردم فلسطین هیچ گاه از پای ننشستند و درحال افزایش قدرت دفاعی و رزمی خود هستند.

 

وی با بیان اینکه جوانان فلسطینی ارتش رژیم غاصب را به اجز درآوردند و گنبد آهنین را به سخره گرفتند، تصریح کرد:فلسطینی ها که روزگاری ابزاری به جزء سنگ و فلاخن نداشتند امروز موشک و تسهیلات نظامی مجهز دارند که از گنبد آهنین عبور می کند و اجازه نمی دهند فلسطین فراموش شود و به حاشیه رانده شود.

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: فلسطین زنده است و در متن مسائل دنیای اسلام و جهان قرار دارد و رزمندگان فلسطینی هم پیروز خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه اعلان حمایت از روز قدس و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در راستای آزاد سازی قدس شریف خواست امامین انقلاب اسلامی است، گفت: همگان باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و اعلام انزجار کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برای حضور در راهپیمایی روز قدس باید مشارکت جدی و فعال داشته باشیم، بیان کرد: از زمانی که رژیم صهیونیستی بخشی از سرزمین مردم فلسطین را اشغال و غصب کرده است تا امروز ملت فلسطین همواره زیر ظلم و ستم قرار دارند.

 

وی اظهار کرد: اسرائیل خیلی تلاش می‌کند که بتواند در منطقه امنیت و آرامش داشته باشد، برخی کشورها را هم رو به سازش آورد و حتی بعضی از آنها مزدور این رژیم غاصب شدند. اما مسئله فلسطین هنوز تمام نشده است حتی اخیرا در دل سرزمین‌های اشغالی جوانان فلسطینی عملیات‌های استشهادی انجام داده‌اند که تعدادی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیدند یا مجروح شدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: امسال لازم است که راهپیمایی باشکوه تر از همیشه برگزار شود تا مردم فلسطین ببینند که آرمان قدس شریف و فلسطین همچنان مورد توجه مسلمانان است و تصور نکنند که تنها هستند.

 

 

کد خبر 1170594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha