مدیریت شهری و روستایی نقش کار مردمی را پررنگ می کند

ابوترابی به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: تشکیل این نهاد مدنی نقش مشارکت و کار مردمی را پر رنگ و تمرکز زدایی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «ابوالفضل ابوترابی« شامگاه پنجشنبه در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تیران و کرون اظهارداشت: نهاد شوراها اقدامی به موقع و شایسته مبتنی بر مردم سالاری بود که رهبر کبیر انقلاب پس از تشکیل انقلاب اسلامی بر تاسیس آن تاکید و دستور داد.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل این نهاد مدنی نقش مشارکت و کار مردمی را پر رنگ و تمرکز زدایی را به همراه دارد و ایگونه به نیازهای هر منطقه بهتر رسیدگی می شود.

 

وی طرح جامع مدیریت شهری و روستایی که مسئولیت نهادهای مختلف اداری و خدماتی را بر عهده دهیاری ها و شهرداری ها قرار می دهد را تحولی بزرگ در جامعه دانست و تصریح کرد: اعتبارات دولتی با اجرای این طرح به مدیریت

شهری و روستایی اختصاص می یابد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: باید اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا آموزش ببینند و مهارت و تلاش خوبی را برای مدیریت سنگینی را بر عهده بگیرند.

 

ضرورت تحول و دگرگونی در نظام اداری کشور

 

وی به وضع نابسمان اداری و تمرکز در مرکز کشور اشاره کرد و اظهارداشت: تحول و دگرگونی در نظام اداری کشو ضروت دارد تا وضع مدیریتی بهتر و نیازها به صورت واقعی مطرح و توزیع بودجه عادلانه و منطقی شود.

 

به گفته نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون، توزیع اعتبارات در حال حاضر بر اساس چانه زنی مسئولان هر منطقه بوده و نیازهای هر منطقه مطرح نیست.

وی خاطرنشان کرد: یک انقلاب درونی باید در نظام اداری کشور ایجاد شود و بر اساس آن تمرکز زدایی انجام و اختیارات مسئولان استانی و شهرستانی افزایش یابد.

 

کد خبر 1170618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha