همراه با راهپیمایان روز جهانی قدس/از نمایش جدیدترین موشک بالستیک ایران تا پویش دهه نودی ها

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز جمعه ۹ اردیبهشت ماه پس از ۲ سال برگزاری به صورت خودرویی به دلیل شیوع بیماری کرونا با حضور اقشار مردم روزه دار در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، راهپیمایی روز جهانی قدس امروز جمعه ۹ اردیبهشت ماه پس از ۲ سال برگزاری به صورت خودرویی  به دلیل شیوع بیماری کرونا  با حضور اقشار مردم روزه دار در سراسر کشور برگزار شد. مردم روزه دار در این راهپیمایی شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف سر می دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی به جهانیان اعلام می کنند.

 

امسال نیز راهپیمایان روزه دار با در دست داشتن تصاویر چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی توسط صهیونیست‌ها یاد و خاطره بیش از چهل سال اسارت آنان را گرامی داشته اند.

 

بنابراین گزارش، ساعاتی پیش از آغاز راهپیمایی روز قدس در تهران تعدادی از موشک‌های نظامی در چهارراه ولیعصر به نمایش گذاشته شد. موشک های به نمایش گذاشته شده موشک های زلزال و همچنین جدیدترین موشک بالستیکی ایران با نام "خیبر" هستند.

 

نمایش موشک‌های نظامی در چهار راه ولیعصر؛ ساعتی قبل از شروع راهپیمایی روز قدس

 

علاوه بر موشک های ایرانی از دیگر بخش های قابل توجه برای راهپیمایان امسال راهپیمایی روز قدس در تهران برپایی نمایشگاه موشک های مقاومت بود که در آن موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش250حماس فلسطین، موشک فاتح 110 حزب الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک سجیل سپاه پاسداران، موشک قدس2 انصارالله یمن، موشک جمال 69نباءعراق در معرض دید راهپیمایان قرار گرفته است.

از دیگر برنامه هایی که در دقایق نخست برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس انجام شد، اجرای سرود روز قدس توسط نوجوانان بود که از سوی راهپیمایان مورد استقبال ویژه ای قرار گرفت.

 

راهپیمایی روز قدس در تهران آغاز شد/ نمایش موشک‌های بالستیک ایرانی

بنابراین گزارش، دهه هشتادی ها از جمله شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس هستند که با در دست داشتن پلاکاردهایی همراه با سایر شرکت کنندگان در این راهپیمایی انزجار خود را از رژیم اشغالگ قدس اعلام کردند. همچنین پویش دهه نودی‌ها در راهپیمایی روز قدس میدان فردوسی برگزار شد.

 

راهپیمایی روز قدس در تهران آغاز شد/ نمایش موشک‌های بالستیک ایرانی

از دیگر حواشی راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران معرفی و رونمایی از طرح‌ "وفاق نان" برای کمک به نیازمندان با شعار «همت کنیم، هیچ سفره ای بی نان  نماند» بود.

 

 

در حاشیه راهپیمایی روز قدس راهپیمایی کنندگان به شکل نمادین با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند. مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری کرده‌اند.

 

مقابله نمادین با حذف تصاویر شهید سلیمانی از اینستاگرام

 

بنابراین گزارش، امسال در مسیر راهپیمایی روز قدس غرفه‌ای برای انتفاضه سوم ملت فلسطین تشکیل شده و در آن آغاز انتفاضه سوم اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را با توجه به عملیات‌های اخیر استشهادی در سرزمین‌های اشغالی تشریح کرده است. همچنین در مسیر راهپیمایان روز قدس در مسیر چهارراه ولیعصر عکس‌هایی از کودکان قربانی در جنگ یمن و بمباران‌های یمن در نمایشگاه "مقاومت تا پیروزی یمن" در معرض دید راهپیمایان تهرانی قرار گرفته است.

 

 

راهپیمایان روز قدس در تهران با امضای طوماری ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، خواستار برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی شدند. در بخش هایی از این طومار آمده است: روز جهاین قدس، میراثی ازشمند و گرانبها از بت شکن بزرگ و معمار کبیر انقلاب اسلامی،‌حضرت امام خمینی (ره) است که طی سالیان گذشته پر شور و قدرتمند برگزار گردیده و هر سال بر گستره بین المللی آن افزوده شده است.

 

 

همچنین در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله روز قدس صندوقچه‌هایی حاوی برگه‌هایی از قرآن کریم تعبیه شده است تا راهپیمایی‌کنندگان با خواندن یک صفحه ختم قرآن کریم کنند.

 

 

 

این گزارش می افزاید: حضور پرستاران در غرفه سازمان تامین اجتماعی برای کنترل فشار خون حاضرین در راهپیمایی روز قدس و پخش ماسک‌های بهداشتی در غرفه سازمان تامین اجتماعی نیز از جمله حواشی مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران است.

 

حضور پرستاران برای کنترل فشار خون حاضرین در راهپیمایی روز قدس

 

این گزارش می افزاید: امروز هموطنان کلیمی در تهران نیز از مقابل کنیسه ابریشمی واقع در خیابان فلسطین به جمع راهپیمایان روز قدس پیوستند و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، برنامه هر ساله جامعه کلیمیان ایران است.

حضور هموطنان کلیمی در راهپیمایی روز قدس

 

همچنین در راهپیمایی روز قدس تکواندوکاران و کاراته‌کاها در حوالی میدان ولی عصر برای ارایه نمایش حرکات رزمی حضور یافتند. همچنین در مراسم امروز پوستری از بدقولی‌ها و نقض عهد کردن های آمریکا در معادلات جهانی با کشورهای دنیا به خصوص جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد با عنوان "دبه‌های آمریکایی".

حضور تکواندوکاران و کاراته‌کاها در راهپیمایی روز قدس

از دیگر برنامه هایی که در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران انجام شد، شعار نویسی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود که با استقبال خانواده ها رو به رو شد.

 

راهپیمایی روز قدس در تهران آغاز شد/ نمایش موشک‌های بالستیک ایرانی

بنابراین گزارش، راهپیمایان روز قدس با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر دادند و پلاکاردهایی با تصاویر عماد مغنیه، سردار سلیمانی و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در دست دارند. عده ای با لباس های نظامی در مراسم شرکت کرده اند تا اقتدار ایران و حمایت از فلسطین را به جهانیان ثابت کنند. اجرای زنده سرود "سلام فرمانده" توسط گروه سرود آن و با همراهی دهه‌ نودی‌های حاضر در میدان فردوسی از دیگر حواشی راهپیمایی امروز است.

همزمان با راهپیمایی امروز مردم در تهران و سراسر کشور، قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس منتشر شد. متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ( سوره اسرا آیه ۱)

حمد و سپاس بیکران خدای سبحان را که به ما توفیق داد پس از درک لیالی مبارکه قدر و در آستانه عید سعید فطر و جشن پیروزی روزه‌داران بر طاغوت نفس ، با حضور حماسی و قدرتمند در «راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس» با رستاخیز عظیم امت اسلامی در اقصی نقاط جهان همراه و بار دیگر «حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین» را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را در معرض جهانیان قرار دهیم.

در شرایطی که با گذشت ۴۳ سال از ابتکار معجزه گون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و راهبری های حکیمانه و مدبرانه خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم فلسطین» ، رویای صهیونیست‌ها در «تسلط از نیل تا فرات»  و تحقق «خاورمیانه بزرگ» باطل و رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی نیز به سرعت در مسیر زوال  قطعی قرار گرفته است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن روز جهانی قدس که مظهر وحدت اسلامی در حمایت از فلسطین و میدان پشتوانه سازی برای  امنیت ملی ایران عزیز است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی الله اکبر  و خامنه ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنین عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب که با بی توجهی به تجارب و خطاهای بزرگ تاریخی گذشته صورت پذیرفته است، را خیانتی غیرقابل بخشش و توطئه‌ای پلید برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین مظلوم قلمداد و هر تلاشی را که بخواهد اذهان امت اسلامی از این نقشه شوم را منحرف سازد، تقبیح  می نماییم.

2- روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه امنیت ملی ایران اسلامی و رمز وحدت و اتحاد امت اسلامی برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه حل مسئله فلسطین که بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور و تحقق راهبرد فلسطین فی البحر الی النهر است را مورد حمایت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.

3- شکست‌های پی‌درپی امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا که توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی و نفوذناپذیری امنیتی آن را باطل ساخته است از نشانه‌های افول نظام سلطه و صهیونیسم در منطقه دانسته و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه معنوی و موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین تاکید می‌کنیم.

4 - با اعلام نفرت و انزجار از سکوت مرگبار مجامع جهانی و نهادهای کاریکاتوری حقوق بشر در قبال نژادپرستی، نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی؛ افشای جنایات و خباثتهای این رژیم علیه ملتها به ویژه مردم فلسطین و همچنین جنایات شیطانی آن علیه ملت ایران طی ۶۰ سال اخیر از جمله همکاری در شکل گیری ساواک جهنمی؛ فاجعه خونبار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ، ترور شهدای هسته ای و... را از مصادیق جهاد تبیین دانسته و از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول این حوزه و همچنین اصحاب رسانه می خواهیم با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای موجود نسبت به تبیین سیاهه جنایات رژیم صهیونیستی و چرایی حمایتهای نظام جمهوری اسلامی از انتفاضه و فلسطین به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام عاجل و موثر نمایند.

5- امریکا و نظام فرعونی، مافیایی و تروریستی حاکم بر این کشور را دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی ها و رفتار استکباری و مزورانه کاخ سفید در مواجهه با حقوق برجامی ایران اسلامی ضمن حمایت از هیئت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، لغو همه جانبه تحریم‌ها و راستی آزمایی و حصول اطمینان از تمکین امریکایی‌ها در قبال آن را تنها راه صیانت از حقوق و منافع ملی قلمداد و هرگونه تخطی و غفلت از آن را مذموم و خلاف ملاحظات راهبردی نظام و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می دانیم.

6- اقتدار و توانمندی‌های بازدارنده موشکی و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و سربلند که به یمن مجاهدت‌های اقتدار آمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرچمداری سردار دلها شهید قدس حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است را سرمایه راهبردی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی و بازدارنده، به دشمنان این سرزمین هشدار میدهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای  تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.

7-  وحدت و وفاق ملی رمز پیروزی و سربلندی ملت ایران برای عبور از بحران ها ، فتنه ها و چالش های تولید شده توسط دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده است؛ با تاکید بر شرایط خطیر و حساس تاریخی امروز کشور و لزوم تعمیق همدلی و هم افزایی ظرفیت ها و فرصت ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و فائق آمدن بر جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد و گرانی، هرگونه غفلت و کوتاهی در این عرصه را در زمره بازی در زمین دشمن تلقی و با محکومیت قاطع آن، محاکمه و مجازات عوامل و مسببان را خواستاریم.

 

 

کد خبر 1170664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha