همایش خوشنویسی «مشق نور» در آران و بیدگل برگزار می شود

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه شهرستان آران و بیدگل از برگزاری همایش خوشنویسی با عنوان «مشق نور» در این شهرستان خبر داد.

«فریبا قپانداری بیدگلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، همایش خوشنویسی با عنوان «مشق نور» در آران و بیدگل برگزار می شود.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه شهرستان آران و بیدگل افزود: این همایش همراه با بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با حضور هنرمندان خوشنویس این شهرستان شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سفره خانه عمارت دربار آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

 

قپانداری بیان داشت: در این همایش که به همت انجمن خوشنویسان آران و بیدگل و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل برگزار می شود؛ از خیّران، هنرمندان و پیشکسوتان هنر خوشنویسی و هنرجویان خردسال رشته های تحریری و قلم نی تجلیل خواهد شد.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه شهرستان آران و بیدگل افزود: همچنین در حاشیه این همایش کارگاه تذهیب، کارگاه مرمت و کارگاه مشق خوشنویسی برپا شده و آیات قرآن، نهج البلاغه و اشعار فارسی توسط هنرمندان خوشنویس شهرستان کتابت خواهد شد.

انجمن خوشنویسان آران و بیدگل در سال ۱۳۷۹ به تأکید استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران تاسیس شد و در سال دوم فعالیت با ۹۰ هنرجو کلاس های این شعبه رونق گرفت.

 

تاکنون ۲۰۰ هنرجو در این شعبه آموزش دیده اند و این انجمن هم اکنون ۳۵ فارغ التحصیل ممتاز و ۸ نفر فارغ التحصیل فوق ممتاز در انجمن خوشنویسان ایران دارد./

کد خبر 1170673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha