انقلاب اسلامی مانع فراموشی مساله فلسطین شد/ نامگذاری روز قدس آفندی سهمگین علیه نظام غاصب صهیونیسم است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نامگذاری روز قدس توسط امام راحل را آفندی سهمگین علیه نظام غاصب صهیونیسم دانست و گفت: ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و نجات ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف از مهمترین دستاوردهای روز قدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه 9 اردیبهشت) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اهواز، در جمع نمازگزاران و راهپیمایانان روز جهانی قدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی مانع اصلی فراموش شدن مساله فلسطین است و نامگذاری روز قدس توسط امام راحل آفندی سهمگین علیه نظام غاصب صهیونیسم است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی از مهمترین دستاوردهای روز قدس است، به این معنا که مسئولیت مبارزه با این رژیم جعلی و غاصب از دست دولت‌های خائن به ظاهر اسلامی عربی خارج و بار آن بر دوش امت اسلامی قرار داده شد.

 

وی اضافه کرد: امروز به گونه‌ای است که مسئولیت مبارزه نه تنها بر عهده فردفرد مسلمانان در عالم بوده بلکه بر عهده هر فرد آزاده‌ای است که به دنبال حق و به دنبال این باشد که این رژیم جعلی باید از صفحه روزگار حذف شود که با خروش امت اسلامی به کمتر از 25 سال به نابودی کشیده می‌شود.

 

امام جمعه اهواز تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای روز قدس و نامگذاری آن، نجات ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجردهنده بین‌المللی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و جوانان فلسطینی است.

 

وی اذعان کرد: این امر به مثابه دمیدن روح در کالبد بی‌رمق انتفاضه است در حالی که به فراموشی سپرده شده بود و ایجاد فصل جدید و تغییر بنیادین در شکل و ماهیت مبارزه علیه نظام سلطه و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

پیام حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد تاکید کرد: مردمی که امروز این‌گونه به صحنه آمدند 2 پیام داشتند، یک پیام خارجی که مخابره شد که ما در کنار امت اسلامی ایستاده‌ایم و پیام دوم به مسئولان است که ما 43 سال به تکلیف خود عمل کردیم و انتظار داریم که شما هم برای ما کار کنید؛ البته کارهایی صورت گرفته ولی با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 

وی با بیان اینکه باید با عزم و اراده و مدیریت جهادی که در هشت سال دفاع مقدس بود نسبت به رفع مشکلات اقدام شود گفت: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند هشت سال جنگ را جوانان جمع کردند، اعتماد به جوانان انقلابی جهادی داشته باشید تا بتوان مشکلات اقتصادی کشور را رفع کرد.

 

اعلام میزان فطریه

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، در خصوص میزان فطریه هر فرد عنوان کرد: بنای ما در میزان فطریه همان است که توسط دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده است.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال هماهنگی بین مراجع وجود دارد و همه مراجع اعلام کردند فطریه هر فرد 40 هزار تومان است و هر کس در شهر و دیار خود می‌تواند سه کیلو برنج، گندم و جو را خریداری و یا مبلغ آن را که 40 هزار تومان است، به عنوان فطریه بپردازد.

 

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: همچنین اگر کسی به علت بیماری نتوانسته باشد روزه بگیرد باید به ازای هر روز 10 هزار تومان پرداخت کند و کفاره روزه عمد روزی 600 هزار تومان به ازای هر فرد است.

 

مزایای روزه گرفتن در ماه رمضان

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با دست پر از این ماه خارج شویم و محصول این ماه تقوای الهی و تطهیر از باطن باشد و ادامه داد: همانند زیارت ائمه (ع) و پیامبر (ص) که دعای اذن دخول و وداع دارد، ماه رمضان هم دعایی دارد که عدد دعای ورود ماه رمضان دعای 44 صحیفه سجادیه و عدد وداع آن دعای 45 صحیفه سجادیه است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه هیچ روز و شبی از ماه رمضان همانند دیگر روزها نیست و لحظه لحظه این ماه برای ما رحمت الهی است افزود: ما با سودی که در این ماه بردیم هیچ تاجری در هیچ کجای از عالم نبرده و هیچ کس به اندازه روزه‌داران از این ماه استفاده نکرده است.

 

کارکردهای حسن خلق

وی کارکرد این ماه را اخلاق انسانی و دینی و رفع مشکلات مردم توسط مسئولان ا چهره‌ای گشاده و حسن خلق دانست و اضافه کرد: در روایتی از پیامبر (ص) حسن خلق چند اثر دارد، مجوز عبور از پل صراط، هموار کردن و سامان بخشیدن راه‌های زندگی برای انسان، استحکام و ثبات بخشیدن میان روابط صمیمانه انسان‌ها با یکدیگر، طولانی شدن عمر انسان و باز شدن گنج‌های روزی، آسان شدن حساب‌ها و محاسبه در پیشگاه خداوند متعال و همنشینی با خاتم الانبیا (ص) از جمله اثرات حسن خلق است.

 

ضرورت صرفه‌جویی در آب

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر صرفه‌جویی آب تاکید کرد و یاد آور شد: وضعیت آب خوب نیست و باید مقداری در مصرف آب، چه آب آشامیدنی و چه حوزه آب کشاورزی صرفه‌جویی داشته باشیم.

 

کد خبر 1170826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha