مسلمانان با حمایت از جامعه فلسطین می توانند به این ظلم بزرگ پایان دهند

حجت الاسلام صفری گفت: مسلمانان و آزادگان عالم با حمایت از جامعه فلسطین می توانند به این ظلم بزرگ پایان دهند و زمینه ظهور و تحقق حکومت مهدوی (عج) را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید به نقش ما در نظم جهانی را دارند که ما در تشکیل نظم جهانی و حکومت مهدویت چه کاره ایم و در کجا قرار داریم.

 

امام جمعه لاهرود با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و تقدیر از همه ملت غیورمان در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: زبانم از تشکر عاجز است، شما شایسته بهترین ها هستید و بهترین ملت هستید که با این همه فشار اقتصادی از آرمان هایتان دست بر نمی دارید.

 

وی ادامه داد: مسئله فلسطین و قدس جزو آرمان ها و از غیرت ماست که باید به این مسئله حساس بوده و این روز را تا محو کامل رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، بزرگ بشماریم.

 

حجت الاسلام صفری تاکید کرد: مسئله و حادثه فلسطین یک بحران و مسئله تلخ انسانی و اسلامی است و هیچ انسانی نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت و ساکت باشد.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود یاد آور شد: فلسطینیان در سرزمین خود زندگی آرامی داشتند که ناگهان مجموعه ای از صهیونیست اروپایی مثل داعش که حتی اروپائیان از دست اینها درمانده بودند، با کمک قدرت های استعماری به آنها یورش بردند و نیمی از فلسطینیان را در اثر کشتار ، تهدید و ارعاب، از سرزمین خود از حدود 71 سال قبل بیرون کردند که در اردوگاه و در شرایط خیلی بد و غیر انسانی به سر می برند و نیمی دیگر تحت اشغال قوانین تبعیض آمیز نژادی در سرزمین خود هستند، تعجب اینجاست که جوامع بین الملل هیچ کاری نکرده و حاضر نیستند کاری بکنند.

 

وی با بیان اینکه معیار و ملاک ایمان، حب و بغض ما نسبت به دوستان و دشمنان خداست، تصریح کرد: روز قدس فقط یک مسئله فلسطینی و عربی نیست بلکه درد جانکاه انسانی و بشری و موضوع بین المللی اسلامی است که بزرگداشت و حمایت از آن تا نابودی کامل استکبار جهانی و صهیونیستی وظیفه انسانی و اسلامی است.

 

امام جمعه لاهرود با بیان اینکه راه آزادسازی قدس شریف، گسترش باور مقاومت و اجماع سازی برای حمایت از جبهه های مقاومت است، خاطر نشان کرد: امروزه فلسطین 13 میلیون نفر جمعیت دارد و از ساده ترین حقوق انسانی که داشتن یک کشور مستقل و تعیین حق سرنوشت خود است، محروم هستند و همه کشورهای غربی از اسرائیل حمایت می کنند و فلسطین تک و تنهاست، مسلمانان و آزادگان عالم با حمایت از جامعه فلسطین می توانند به این ظلم بزرگ پایان دهند و زمینه ظهور و تحقق حکومت مهدوی (عج) را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام صفری اظهار کرد: «بن گورین» اولین نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل بعد از اعلام موجودیت اسرائیل اعلام کرد که بزرگترها می میرند و کوچکترها فراموش می کنند و این سرزمین برای ما می ماند، در حالی که روز به روز وفاداری نسل ها بیشتر از قبل و پدران می شود و نفرت از اسرائیل هم بیشتر می شود.

 

وی با بیان اینکه موجودیت رژیم اسرائیل بیش از هر زمان در خطر است، اذعان داشت: مراکز امنیتی اسرائیل اعلام کرده اند و پیش بینی شده امسال و عید فطر این سال با چالش های امنیتی بیشتری مواجه خواهند شد و احساسات هویتی آنها در ماه مبارک رمضان و عید فطر به اوج میرسد و گرایش به جهاد افزایش می یابد . بویژه الان که برخی حکام عرب سعی در عادی سازی روابط با اسرائیل  را دارند.

 

امام جمعه لاهرود با گرامیداشت روز شوراها، بیان کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم از شوراها ، خدمت به مردم با روحیه بسیجی، رعایت تقوا، تدبیر و پشتکار، بهره گیری از دانش و تجربه ، سالم سازی محیط ، اولویت دادن به مناطق مستضعفین، تفاهم و همدلی و گزینش ، نظارت و همکاری با شهرداران و دهیاران است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به خانواده به ویژه مادر را یادآور شد و افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند «ما مِنِ امرَأةٍ تَسقِي زَوجَها شَربَةَ ماءٍ إلاّ كانَ خَيرا لَها مِن سَنةٍ صِيامِ نَهارِها و قِيامِ لَيلِها»، هيچ زنى نيست كه جرعه اى آب به شوهرش بنوشاند مگر آن كه اين عمل او برايش بهتر از يك سال باشد كه روزهايش را روزه بگيرد و شب هايش را به عبادت سپرى كند».

 

حجت الاسلام صفری ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) همچنین فرموده اند «خِدمَةُ العِيالِ كَفّارَةٌ لِلكَبائرِ و تُطفئُ غَضَبَ الرَّبِّ»، خدمت كردن به خانواده، كفّاره گناهان بزرگ است و خشم پروردگار را فرو مى برد.

 

امام جمعه لاهرود اظهار کرد: حضرت علی (ع) در خانه عدس پاک می کرد و پیامبر (ص) وارد شد و با خوشحالی فرمود؛ یا علی مردی که یک ساعت در خدمت خانواده باشد برایش از یک سال عبادتی که شب ها عبادت و روزها روزه دار باشد بهتر است.

 

وی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند که صبح روز عید فطر منادی ندا می کند به سوی جایزه هایتان بشتابید.

 

امام جمعه لاهرود اهمیت اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی را یادآور شد و افزود: امروزه بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیازمندیم.

 

وی از مدیر کل نمونه و اخلاقی و تلاشگر آب منطقه ای اردبیل و همچنین از مسئولین ذیربط به جهت برگزاری میز خدمت همزمان با روز جهانی قدس در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تشکر و قدردانی کرد.

 

پذیرش حوزه علمیه خواهران و برادران و گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره ) و  تبریک روز معلم از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه لاهرود در خطبه های این هفته به آنها اشاره کرد .

کد خبر 1170856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha