حسن نیت خود را به مردم نشان دهید/مطالبه مردم سراوان نجیبانه است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه اگر این مردم امروز به وعده شما مسئولین به دید شک نگاه می کنند بخاطر این است که مدیران سابقی که مسببان وضع موجود هستند هنوز در مسند امور قرار دارند گفت: باید حسن نیت خود را به مردم نشان دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۹ اردیبهشت) با اشاره به آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ماه رمضان را ماه رحمت الهی، ماه بندگی و غفران دانست و گفت: امیدواریم خداوند توفیق بندگی خودش را بدرقه راه ما کند.

امام جمعه سنگر با اشاره به نزدیک شدن عید سعید فطر که عید مومنین است افزود: عید فطر بالی برای مومنین و وبالی برای غیر مومنین است.

وی اظهار کرد: کسانی که وجودشان در ماه رحمت خدا و گستردگی خان رحمتش در زیر باران نعمتهای الهی بی نصیب ماند، در زمره اهل سعادت نیستند.

محمدیان در ادامه سخنانش با اشاره به اتفاقی که روز گذشته در منطقه سراوان بخاطر بازگشایی راه بسته شده توسط مردم به دلیل عدم انباشت زباله رخ داد، بیان کرد: آنچه که باید ما مسئولین و دولتمردان بدانیم و توجه کنیم بنابر فرمایش مولای متقیان علی علیه السلام که در عهدنامه ای که به مالک اشتر نوشت و او را مکلف به رسیدگی به امور کرد دانستن این اصل است که «مردم عیال حکومتند».

وی افزود: این همان منشوری است که امیرالمومنین(ع) برای حکومت رقم زد و ما به سبب آن عهدنامه و نهج البلاغه انقلاب کردیم.

محمدیان، مسئولین را پدران جامعه و مردم را اولاد آنان دانست و ادامه داد: گاهی اشتباهاتی که رخ می دهد از کارنامه‌ تجدیدی و مردودی های  همین مسئولین است.

وی با اشاره به اینکه در هفته ای که گذشت نمایندگان مجلس، دادگستری، وزیر کشور و... کمک کردند تا مشکلات مردم سراوان مرتفع شود و همین دیروز رأفت اسلامی و دلسوزی خود را نیز نسبت به مردم نشان دادند گفت: کسانی به این مردم وعده ای دادند که توقعی را برایشان ایجاد کرد اما وقتی جماعتی را امیدوار می کنیم نا امیدی بعد از آن امیدواری به مراتب خطرش بیشتر است.

محمدیان خطاب به نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان امنیتی خواست که کارنامه خود را نگاه کنند تا ببینند که تا امروز برای این مردم چه کرده اند.

وی افزود: اگر این مردم امروز به وعده شما به دید شک نگاه می کنند بخاطر این است که مدیران سابقی که مسببان وضع موجود هستند هنوز در مسند امور قرار دارند،  پس وقتی گفتید که دیگر در این مکان زباله ای بالا نمی رود باید حسن نیت خودتان را به مردم نشان دهید.

محمدیان اذعان کرد: مردم سراوان بخش سنگر حدود ۲۰ روز در کنار سایت زباله مراسم عزاداری گرفتند، نماز جماعت خواندند، خانواده‌های شهدا جمع شدند و یک مطالبه به حق را نجیبانه مطرح کردند و همه مسئولین هم بیان داشتند که این مطالبه درستی است چون حقشان ضایع شده، از طرفی تصمیم شورای تامین بر آن شد که آن راه را بازگشایی کنند.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه ما متذکر شدیم این کار در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و یک روز قبل از روز جهانی قدس بهتر است انجام نشود تا مبادا برای دشمن و برای کسانی که بدخواهان این نظام و انقلاب هستند خوراک و تبلیغات درست نکنیم، ادامه داد: اما متاسفانه این اتفاق افتاد و باعث شد بنر خبر این اتفاق در خیلی از شبکه های معاند بلند شود.

وی با انتقاد بر اینکه تصور می کنم خیلی ها الفبای سیاست و امنیت را بلد نیستند اظهار کرد: البته این اتفاق یک مزیتی داشت که جناب آقای «رئیسی» بداند سعه صدر و ظرفیت مسئولینی که به مسند این استان گذاشته چقدر است.

محمدیان با تاکید بر اینکه مدیری که بخواهد خودش را نشان بدهد باید بتواند در زمان بحران ها درست مدیریت کند خاطر نشان کرد: تمام مسئولین امنیتی و قضایی و کسانی که در جمع دیروز حضور داشتند اذعان دارند که این مسئله داشت حل می شد، و این نشان می دهد نفوذی هایی در بدنه های تصمیم گیری و دولتی از اول انقلاب تا کنون هستند که کارشان فقط درست کردن هزینه های اضافی برای این نظام است.

وی با انتقاد به اینکه چه کسی به استاندار مشاوره غلط داد و اصرار کرد که یک روز قبل از راهپیمایی روز قدس راه بسته شده توسط مردم باید حتما باز شود، اظهار کرد: آیا واقعاً راه حل مسئله سراوان به جای هر اقدام دیگری، اقدام قهری بود و هیچ راه حل دیگری نداشت!؟.

محمدیان بیان کرد: حداقل کاش نماینده این دولت انقلابی، میدانی و مردمی که رئیس جمهورش راحت و بدون آلایش و ساده در دورترین نقاط در بین مردمش حضور پیدا می کند نیز به این محل می آمد و از دور دستور نمی داد.

وی، تریبون نماز جمعه را تریبون حاکمیت و هم تریبون مردم دانست و گفت: این دو از هم جدا نیستند و مردم نیز باید بدانند که نظام و انقلاب سوای از بعضی ندانم کاری ها و عدم مدیریت های صحیح است.

محمدیان خاطر نشان کرد: انقلاب یعنی «حاج قاسم» که برای مردمش جان میداد از این رو هر کجا دیدید کسانی از آرمان‌ها و شعارهای انقلاب فاصله گرفته‌اند خواهشا آن‌ها را از نظام و انقلاب جدا بدانید زیرا این انقلاب مقدس است و برایش شهدای زیادی داده‌ایم.

وی با بیان اینکه، وقتی عده ای برای انقلاب هزینه تراشی می کنند به دنبال قربانی می گردند که تقصیر را به گردن او بیاندازند، افزود: مسبب اصلی اتفاق سراوان افرادی هستند که ملعبه مسببان وضع موجود شدند و همچنین مشاوره‌های غلطی که به این مسئولین دادند تا به این شکل انقلاب را انگشت نمای دشمنان کنند.

محمدیان همچنین خطاب به مسئولین و مردم متذکر شد: عده‌ای می‌خواهند مردم را قربانی تسویه حساب های خصوصی خود کنند و از این رو مردم نیز بی تدبیری و بی فکری بعضی ها را به پای انقلاب نگذارند.

کد خبر 1170896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha