وجود این حجم از فساد اداری در گیلان شایسته این استان نیست

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه گیلان رتبه اول فساد اداری در کشور را داراست گفت: وجود این حجم از فساد اداری در گیلان شایسته این استان شهیدپرور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (جمعه،۹ اردیبهشت) در مراسم روز قدس بخش کلاچای اظهار داشت: وقتی ماهیت توأم با افساد و کمیت کار قوم یهود را کنار هم قرار دهیم میبینیم که این فساد دامن یک منطقه خاصی را نمی‌گیرد و درصدد است که تمام جهان را آلوده کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه صهیونیست‌ها برای خود پایگاهی در هفت دهه اخیر تشکیل داده‌اند افزود: آیات قرآن کریم نشان بر این دارد که یهود جغرافیا نمی‌شناسد و سیاست یهود بر این است که همه دنیا را فتح کند.

 

صفری ملک میان ضمن اشاره به معنای معرفتی که خداوند در قرآن کریم در مورد قوم یهود مشخص کرده است اضافه کرد: وظیفه ما این است که در درجه اول بدانیم حیات همه جانبه همه ما در همه حوزه‌ها در گرو این است که نسبت به مسأله یهود نباید غفلت کنیم زیرا ذره‌ای غفلت حیات ما را در ابعاد مختلف از بین خواهد برد.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس افزود: امروز اگر نشسته‌ایم و از وجود مقدس امام زمان(عج) سخن می‌گوییم، باید بدانیم امام زمان(عج) در این شرایط ظهور نخواهد کرد زیرا دنیای اسلام امروز در اوج ذلت به سر می‌برد.

 

وی با بیان اینکه امپراطوری صنعت سرگرمی و سینمای جهان برای مشروعیت قوم یهود در بیت‌المقدس دائما در حال تولید محتوا بوده و هستند اذعان کرد: انگلیسی‌ها در گذشته و در حرکتی خزنده باعث به وجود آمدن انواع کشورها در منطقه خاورمیانه و از دل حکومت عثمانی شدند که حاکمانشان همگی تحت سیطره خود آنها و صهیونیست‌ها قرار دارد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی در هر سطحی و لباسی که باشد حق این را ندارد که جمله‌ای، کلمه‌ای و حرکتی در جهت تضعیف جریان مقاومت از خودش بروز و ظهور دهد و اگر این کار را کرد بدانید او یا از سر جهل و یا از سر تصویه حساب سیاسی خائن است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس افزود: اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار باید مصداق‌های داخلی آن را هم بشناسیم زیرا معتقدم امروز کسی که در عرصه اقتصادی اخلال کرده و معیشت مردم را با مشکل مواجه می‌کند او هم در میان صهیونیست‌هاست. 

 

صفری ملک میان ادامه داد: کسانی که جریانات سیاسی مملکت را به گونه‌ای هدایت میکنند که این جریان از آرمانهای انقلاب اسلامی که برای آن خون ها ریخته شده انحراف پیدا کند او هم طرفدار صهیونیست جهانی است و ما باید این صداها را در انقلاب اسلامی خفه کنیم زیرا این صداها هزینه انقلاب را بالا برده‌اند.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: امروز در جمهوری اسلامی یک دولت به معنای واقعی کلمه اسلامی نداریم، ما فاقد مدل حکمرانی، مدل اقتصادی و یا مدل سیاسی هستیم و این مهم دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی ضمن ابراز نگرانی و ناخرسندی از وجود فساد در بروکراسی اداری کشورمان گفت: همه اینها به این علت حادثه شده که ما هنوز نسخه‌های مدیریتی جدیدی طرح‌ریزی نکریدیم و وابسته به نسخه‌های قدیمی قبل از انقلاب هستیم که آلمانی‌ها برای خاندان پهلوی نوشتند. 

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان رهبر انقلاب اسلامی را رهبری شجاع، فقیه، با صلابت، باهوش و با بصیرت و عالم در حد اعلا دانست و با بیان اینکه مردم پای انقلاب ایستاده‌اند افزود: امروز اگر جهان اسلام یکپارچه فریاد میزند این به برکت پیروزی انقلاب اسلامی است که فریادش به همه جا حتی بلاد غربی سرایت کرده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اظهار داشت: هر نسخه ای که ولی فقیه برای زندگی دنیا و آخرت همه ما تدوین کرده است هر جا که به آن عمل کردیم برنده شدیم و هرکجا غفلت نمودیم دچار ضرر و زیان شدیم و باید به نحوی آن را جبران نماییم.

 

صفری ملک میان در ادامه ابراز داشت: با رایزنی‌های وسیعی که انجام دادیم و علی رقم همه تنگناهای مالی و اعتباری دولت، برای اجرای پروژه سد پلرود سال قبل ۲۰۰ میلیارد و امسال هم ۳۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده و جذب کردیم در حالیکه شش سال بود به این پروژه ملی اعتباری تخصیص داده نشده بود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ایجاد اورژانس در رحیم آباد و تجهیز بیمارستانهای رودسر و املش به انواع تجهیزات را از دیگر اقدامات انجام گرفته چند وقت اخیر دانست و اذعان کرد: ایجاد پست تغذیه برق در رحیم‌آباد و یا جذب اعتبار برای پروژه‌های راهسازی و آسفالت از جمله اقداماتی بود که با پیگیری‌های فراوان عملیاتی شد. 

 

وی از تزریق هزار میلیارد اعتبار برای پروژه‌های مختلف دو شهرستان در چند سال اخیر خبر داد و ابراز داشت: به علت وجود ضعف در سیستم بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات، تا زمانی که یک نماینده از ظرفیت ملی خودش استفاده نکند نمی‌تواند برای پروژه‌های خود اعتباری جذب کند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان از کددار شدن پروژه درمانگاه بخش چابکسر و جذب چهار میلیارد تومان اعتبار برای آن خبر داد و عنوان کرد: تعریف کردن یک جاده جایگزین برای سد پلرود، اخذ مجوزات آن از محیط زیست و اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن برنامه دیگری بود که با رایزنی و پیگیری های زیاد نهایتا تحقق پیدا کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اعتبارات بنیاد مسکن است دو شهرستان را سابق بر این مجموعا چهار میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: ما به محض شروع کار این عدد را در سال ۹۹ به ۲۵ میلیارد تومان و در بودجه امسال به ۴۸ میلیارد تومان رساندیم. 

 

صفری ملک میان آسفالت شدن ۱۵ روستای شهرستانهای رودسر و املش در سال گذشته و آسفالت ۱۷ روستا در طول امسال را مورد اشاره قرار داد و افزود: دو هزار تن نهاده از طرف جهاد کشاورزی به تعاونی دامداران این شهر داده شده و معلوم نیست کجا رفته است و باید این امر توسط دستگاههای نظارتی و امنیتی پیگیری شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اینکه گیلان رتبه اول فساد اداری در کشور را داراست مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: استانی که هشت هزار شهید و جانباز و ایثارگر دارد نباید رتبه اول فساد اداری را داشته باشد، ما مصداق‌های فساد در استان را تشریح کردیم اما کسی به آن توجه نکرد.

 

وی با اذعان به اینکه وجود این حجم از فساد اداری در گیلان شایسته این استان شهیدپرور نیست اضافه کرد: امروزه خیلی از معضلات را در حوزه منابع طبیعی، بنیاد مسکن و سایر حوزه‌های استان گیلان شاهدیم که فریاد خیلی‌ها را بلند می‌کند در حالیکه ما یک نفریم و یک نفر در مقابل خیلی از جریان‌هایی که نگاه مخالف در این استان دارد چگونه باید کار را پیش ببرد.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه دو شهرستان رودسر و املش در بحث جذب اعتبارات بهداشت و درمان در گیلان رتبه اول را دارند خاطرنشان کرد: ایده‌های بسیار زیادی داشتم و میخواستم یک وحدت رویه و وحدت گفتمانی در استان گیلان در حوزه مجمع نمایندگان گیلان به وجود بیاید اما این امر حاصل نشد و چون نتیجه نگرفتم تمام تلاشم را معطوف به دو شهرستان حوزه انتخابیه‌ کردم.

کد خبر 1170901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha