مردم فلسطین شجاعت و جرات خود برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار را از ملت ایران به ارث برده اند

حجت الاسلام سیلاوی روز جهانی قدس را روز اسلام و مسلمین دانست و گفت: مردم فلسطین شجاعت و جرات خود در راه مبارزه با دشمن را از ملت ایران به ارث برده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام حمید سیلاوی» ظهر امروز (جمعه ۹ اردیبهشت) در آئین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چوئبده که پس از راهپیمایی روز جهانی قدس و با حضور گسترده و پرشور مرزداران در مصلای مسجد الرسول این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم شهر چوئبده برای حضور گسترده و پرشور در راهپیماییرز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روز جهانی قدس روز اسلام و مسلمین است و نام گذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام روز قدس یکی از ابتکارات امام راحل در اوایل انقلاب است تا همه مردم آزادی خواه جهان این روز را فراموش نکنند و تا پیروزی نهایی و نابودی اسرائیل مبارزه کنند.

 

خطیب نماز جمعه چوئبده با بیان اینکه امروز نمازی که فلسطینی ها در مسجد الاقصی برپا کردند بسیار باشکوه و حماسی بود افزود: جمعیت کل فلسطین بیش از ۱۳ میلیون نفر است که هشت میلیون آنها در داخل سرزمین های اشغالی زندگی می کنند.

 

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل برای اینکه مردم ساکن این منطقه قیام و اعتراض نکنند، تمام امکانات رفاهی را برای آنها تامین کرده اما رزمندگان مقاومت و فلسطینی ها ساکت ننشستند و هر روز اقدامات شهادت طلبانه را در خاک این سرزمین های اشغالی انجام می دهند‌؛ البته دیگر فلسطینی ها هم که در حاشیه سرزمین های اشتغالی زندگی می کنند هر لحظه در حال مبارزه با رژیم صهیونسیتی هستند.

 

حجت الاسلام سیلاوی به سخنان سخیف نخست وزیر اسرائیل و بنیان گذار جنبش صهیونسیم اشاره کرد و ادامه داد: نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل گفته بود که ما اسرائیل را تاسیس می کنیم و کاری خواهیم کرد تا فرزندان فلسطینی ها فراموش کنند که ما چه بلایی بر سر آنها آورده ایم و  سرزمین های آنها را تصاحب کردیم اما امروز همه مشاهده می کنیم که چگونه این سخنان سخیف و بی پایه و اساس نتیجه عکس داده و باعث شده تا مقاومت و مبارزه فلسطینی ها روز به روز بیشتر شود.

 

وی اضافه کرد: مردم فلسطین این شجاعت و جرات در مبارزه با دشمنی که دارای تمام امکانات و تجهیزات است را از ملت غیور و شجاع ایران اسلامی به ارث برده اند.

 

امام جمعه چوئبده، با بیان اینکه نظام اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز هیچ گونه جنگی را شروع نکرده است و نخواهد کرد گفت: اگر کسی حتی به فکرش خطور کند که قصد تجاوز را داشته باشد دست و پای او را خواهیم شکست.

 

وی الگوی نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از سیره نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) خواند و تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) با محبت و مدارا و صلح و سازش سعی در جذب مردم به اسلام کرده است.

 

حجت الاسلام سیلاوی در بخشی دیگری از سخنان خود برپایی نماز جمعه را باعث وحدت و آگاهی بخشی مردم نسبت به حوادث و اتفاقات مهم دین و دنیا برشمرد و ابراز کرد: نماز جمعه یک پایگاه و مرکزی است که به امام زمان (عج) تعلق دارد و محلی برای آگاهی و تمرین برای ظهور است که انسان با حضور خود در نماز جمعه از حوادث و اتفاق روز دنیا با خبر می شود.

 

وی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر بیان کرد: به همه مردم توصیه می کنم که روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را غنیمت بشمارند و بیشتر به دعا و راز و نیاز بپردازند تا در روز عید با یک هدیه از جانب خداوند روبه‌رو شوند، در این روزهای پایانی برای همه مردم دعا کنید و خیر و نیک همه را بخواهید.

 

کد خبر 1170902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha