فرمان نماینده ولی فقیه به مساجد و پایگاه ها برای تذکر لسانی/پدران و مادران فرزندان خود را نصیحت کنند

آیت الله حسینی خواستار ورود مسئولان، دادگستری، نیروی انتظامی و پلیس امنیت اجتماعی در زمینه بی حجابی و بدحجابی شد و گفت: مساجد و پایگاه های مقاومت باید با تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر در خیابان ها و چهارراه ها تذکر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۹ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در سوره زخرف آیه ۶۷ به بعد همه ما را نصیحت فرمود و حوادث زیبای روز قیامت پس از مرگ و صحنه های خطرناک و هولناک آن عالم را به همه ما گوشزد می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در ادامه، گفت: در روز قیامت بسیاری از افرادی که با هم دوست هستند با هم دشمن خواهند شد، به جهت اینکه ارتباط دوستی آنها در عالم بر اساس ارزش‌های الهی و دینی نبوده و بر روی مسائل دنیوی هوا و هوس بود و همدیگر را متهم می‌کنند که تو باعث گرفتاری من در این عالم شدی و این مسیر را برای من فراهم کردی که به انحراف کشیده شوم.

 

وی خاطرنشان کرد: مادری که دختر خود را به شکل اسلامی تربیت نمی کند و مسیر انحراف را برای او باز می گذارد، پدری که فرزند خود را خوب تربیت نمی‌کند و مسیرهای انحرافی و شیطانی را برای او باز می‌گذرد، این فرزند فردا یقه پدر را خواهد گرفت و با او دشمنی خواهد کرد که تو بودی من را برهنه، بدحجاب، بی نماز و تربیت دینی نکردی.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: ممکن است بسیاری از پدران و مادران فرزندان خود را تربیت دینی کنند، ولی شاید فرزندان گوش شنوایی نداشته باشند که در این زمینه تکلیف مشخص است.

 

امام جمعه یاسوج افزود: ولی اگر پدری و مادری، برادری و خواهری مسیر انحراف و ابتذال را برای انسانی فراهم کرد، حتماً آن روز، روز دشمنی است.

 

وی اظهار کرد: اهل تقوا برعکس در آن روز با هم دوست هستند و همان طور که در این محافل و مجالس معنوی کنار هم هستند، انسجام و وحدت داشتند و خوشی های آنها در همین مسیر است، در آن عالم نیز در کنار هم در بهشت برین بوده و در نعمت های بی پایان الهی خوش خواهند بود.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: طبق آیه قرآن «کسانی که واجبات خدا را انجام می‌دهند و ترک محرمات می‌کنند، اندوهی بر آنان نیست و این افراد باید خوشحال و شاد باشند، بندگان متقین و افرادی که به خداوند ایمان دارند و تسلیم فرمان پروردگار هستند، وارد بهشت خواهند شد».

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسی که روزه، خمس، زکات، خدا، حجاب و .... را رها کرده در عذاب سخت و دشوار خواهد بود که از این عذاب کاسته نخواهد شد و چنین افرادی در این عذاب واقعی خواهند ماند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند مسیر درست را به انسان نشان داده و اگر کسی از مسیر خداوند خارج شد، طبیعی است که در عذاب واقعی خواهد ماند، گفت: چنین افرادی خودشان به خودشان ظلم می کنند.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: در سایه تقوا خوشبختی در دنیا و آخرت به سراغ انسان می‌آید و هر انسان، جامعه و خانواده‌ای که تقوا، نماز و روزه را ترک کرد، در دنیا و آخرت بدبخت خواهند شد؛ باید خانه ها، دل ها و ذهن ها با قرآن، نماز، عبادت و راز و نیاز با خدا محل رفت و آمد فرشتگان باشد.

 

خطیب جمعه یاسوج ضمن گرامی داشت روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: امروز، روز بیدار باش در مقابل توطئه خطرناک صهیونیسم، استعمار، استکبار و آمریکا است.

 

وی ضمن درود بر روح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به دلیل نام گذاری روز جهانی قدس، افزود: امام راحل عظیم‌الشأن این بیداری عمومی را در جهان اسلام ایجاد کرد و خطر صهیونیسم را به همه عالم اعلام فرمود.

 

آیت الله حسینی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را یک خطر جدی برای جهان اسلام دانست و گفت: درود بر ملت شریف ایران اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد که امروز حماسه دیگری را در روز جمعه با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس خلق کردند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تحسین مجدد حضور حماسی مردم در لبیک به ندای امام راحل و مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: امروز شما قدرت و شکوه اسلام هستید و آمریکا و رژیم صهیونیستی از چنین حضور باشکوهی می ترسد.

 

وی با بیان اینکه قدس نخستین قبله مسلمانان است، افزود: ۱۳ سال قبل از هجرت، پیامبر گرامی اسلام (ص) و همه مسلمانان به طرف قدس نماز می خواندند و جایگاه بسیار مقدسی بود و حیف است که در دست این گروه فتنه گر، شرور، قاتل انبیا و نجس باشد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مسجدالاقصی نباید در اختیار کافر بلکه باید در اختیار مسلمانان باشد، اظهار کرد: انشالله در آینده نزدیک مسلمانان سراسر عالم و به ویژه ملت ایران در این مکان نماز خواهند خواند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی شکست خورده هستند و امروز اسرائیلی باقی‌ نمانده که ترس و لرز سراسر او را فرا گرفته، گفت: اسرائیل یک روز شعار او از نیل تا فرات بود و می‌خواست کشورهای اسلامی را ضمیمه خود کند، ولی امروز تلاش می‌کند تا موجودیت خود را حفظ کند.

 

وی در فراز دیگری از خطبه ها ضمن تبریک روز کار و کارگر به همه کارگران، افزود: بر دست پینه بسته کارگران بوسه می زنیم، زیرا سراسر عالم آفرینش با کار زنده است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: بدن، قلب، چشم، مغز، سلول‌های بدن ما به فرمان خداوند متعال کار می کنند و همه فرشتگان و موجوداتی که خداوند آفریده در حال کار و تلاش هستند که اگر کار و فعالیت نباشد، آفرینش از کار خواهد افتاد.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار را در جامعه ترویج کرد، گفت: بیکاری هنر نیست، خداوند به انسان مغز داده که انسان با خلاقیت، توانمندی و نعمت های خداوندی کار و شغل ایجاد کند.

 

وی در ادامه، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، گفت: فطریه، زکات بدن بوده و حیف است که پرداخت نشود، کسانی که وضع مالی مناسبی دارند برای خیر و برکت این زکات فطریه را پرداخت کنند.

 

آیت الله حسینی ضمن تبریک روز معلم، افزود: معلمی شغل انبیا بوده و همه جامعه ما مدیون و مرهون زحمات معلمین گرانقدر هستند.

 

خطیب جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و مدرسه محلی است که همه ما باید از آن عبور کنیم که آموزش و تربیت از ناحیه آنها دانش و علم از ناحیه معلمین ارزشمند مدارس و دانشگاه‌ها به ما می‌رسد.

 

وی به مسئله حجاب در جامعه هم گریزی زد و گفت: برخی با بدحجابی و بی حجابی عفت عمومی جامعه را هدف قرار داده اند و جوانان جامعه را تحریک می کنند.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: چنین افرادی به دنبال فساد، فحشا و بی حیایی در جامعه هستند و حدی در کار آنها هم وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه بازار لباس در شان و منزلت زنان مسلمان و شیعه دوخت نمی‌کند، افزود: این معلوم نیست نقشه بوده یا جهالت است که من این را نمی دانم، ولی نفرین بر کسی که باعث بدحجابی و بی حیایی زنان و دختران این جامعه می شود.

 

وی یادآور شد: در مقطعی مانتوهای دکمه دار بود که سپس مانتوهای یقه باز جای آن را گرفت، مانتوها بلند بود و آن را کوتاه کردند و هم اکنون آن را از تن خود درآورده‌اند، هم اکنون نیز روسری پوشیدند که جلوی آن باز و پشت آن نیز باز است.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: هم اکنون شلوارهایی می پوشند که از پایین به بالا در حال کوتاه شدن بوده و این واقعاً زشت و درد آور است.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: این همه شهید و وجود انقلاب همه برای حجاب و عفاف بوده و همه مردم وظیفه دارند از این پدیده شوم و خطرناک جلوگیری کنند.

 

وی خواستار ورود مسئولان، دادگستری، نیروی انتظامی و پلیس امنیت اجتماعی در این زمینه شد و افزود: مساجد و پایگاه های مقاومت باید با تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر در خیابان ها و چهارراه ها تذکر دهند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همه مسئولین وظیفه دارند در این امر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: وضعیت امروز حجاب در جامعه خوب نیست، برخی بی حیا شده اند، اگر ترس نداشته باشند، در کف خیابان نیز برهنه می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه پدران و مادران باید فرزندان خود را نصیحت کنند، خواستار برخورد جدی با پدیده شوم بدحجابی و بی حجابی در جامعه شد.

کد خبر 1170907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha