لزوم گردآوری نقاط ضعف و قوت نمایشگاه قرآن/باید مکانی ثابت و دائم برای برگزاری نمایشگاه قرآن داشته باشیم

میرسلیم با تاکید بر لزوم گردآوری نقاط ضعف و قوت نمایشگاه قرآن گفت: باید نقاط ضعف را بررسی و تلاش کنیم در سال آینده جلوه جدید و کامل تری از نمایشگاه قرآن ارائه دهیم.

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره این دوره از نمایشگاه قرآن گفت: به نظر می رسد نمایشگاه شتاب زده افتتاح شده است البته طبیعی است زیرا 2 سال ما از برگزاری نمایشگاه محروم بودیم و شاید به دلیل شیوع کرونا تصور نمی کردند که امسال نمایشگاه برگزار شود و  الحمدالله برگزار شد.

 

وی افزود: ساماندهی این کار می توانست قوی تر باشد و با توجه به مجموعه محتواهایی که در نمایشگاه دیدم پیشرفت های خوبی حاصل شده است و در عرصه قرآنی شاهد تجربیات خوبی هستیم. تحقیقات قرآنی، پژوهش های نرم افزاری قرآن که همه ارزشمند هستند و همگی آینده خیلی خوبی دارند.

 

میرسلیم تصریح کرد: امسال بر مبنای دستاوردهایی که از نمایشگاه داشتیم فکر می کنم برنامه ریزی خوبی می توانیم برای سال آینده انجام دهیم و این نمایشگاه نیاز دارد نقاط ضعف و قوت را گردآوری کند تا نقاط ضعف را بررسی و تلاش کنیم در سال آینده جلوه جدید و کامل از نمایشگاه قرآن ارائه دهیم که قطعا با استقبال پرشورتری مواجه می شود.

 

وی گفت: امسال هم استقبال از نمایشگاه قرآن خوب بود اما امکانات جوابگوی نیازها نیست و شاید هم اکنون نیز می بینیم که بسیاری از بخش ها با هم مختلط هستند و بعید می دانم مکانی مجزا برای برگزاری نمایشگاه داشته باشیم اما اگر جای مناسب این خدمت داشته باشیم بسیار خوب است.

 

میرسلیم تصریح کرد: البته چند سال قبل تصور ما این بود که بتوانیم مکانی را مختص برگزاری نمایشگاه قرآن داشته باشیم و جایی را پیدا نکردیم و این ایده همچنان باقی است. باید اقدامی در زمینه جایگاه نمایشگاه انجام بگیرد که البته طی یکسال انجام نمی گیرد.

 

وی گفت: در مورد محتوای کار باید بگوییم محتوای کار نمایشگاه قرآن بسیار گسترده است و افراد معتقدی با بررسی های قرآنی این محتوا را تدارک دیده اند و سال به سال در حال رشد و بالندگی است. امیدوارم این محتوا بر روی زندگی ما اثرگذار باشد و رنگ زندگی ما قرآنی شود زیرا قران زنده است و حی لایموت است و هر روز برای هر فرد راهنما است و جلوه جدیدی ارائه می دهد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند نمایشگاه قرآن را کامل تر در نظر بگیریم جوابگو است و این نمایشگاه مهم تر از نمایشگاه های دیگر است در صورتی که از لحاظ محتوایی بهتر اندیشیده شود و از لحاظ شیوه بهره برداری برای مراجعه کنندگان و مخاطبان که از دبستان تا سنین بالا و کهنسالان را پاسخگو باشد و این نشاندهنده طیف گستردگی قرآن است.

کد خبر 1170927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha