کرونا؛ دانشگاهی با درس های فراوان/ استقبال از« مهربان تر از مرگ»

دکتر پروانی با بیان اینکه کرونا فرصت های مهربانی بدون چشمداشت را ایجاد کرد،گفت: کرونا در حوزه مدیریتی نیز درس های بزرگی داد طوری که اندوخته بنده در این دو سال و اندی بیش از ۱۰ سال است.

دکتر ناصر پروانی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما مهم ترین درسهای کرونا چه بود، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: من اسم کرونا را «دانشگاه کرونا» گذاشتم . کرونا از ما امتحانات سخت، ملموس و واقعی گرفت. در این دو سال و اندی انسان دوستی، ایثار کردن به شکل عینی مشخص شد و فهمیدیم که دنیا آن قدرها هم پایدار نیست. من در این زمینه به دوستان می گویم که خیلی خبری نیست.

 

این نویسنده و شاعر با بیان اینکه بزرگترین غرورها به خاطر کرونا در ظرف چند ساعت در هم شکسته شد، عنوان کرد: کسانی بودند که امید به زندگی شان نبود ، در بخش های سی سی یو و یا آی سی یو بستری بودند و با اینکه  امیدی به بازگشت آنها نبود به آغوش گرم خانواده برگشتند.

 

 پروانی با اشاره به اینکه مهمترین درس کرونا فانی بودن دنیاست، بیان کرد: تمام روزهای سختی، روزهای فرصت است. ممکن است پدر و مادر فردی مبتلا به کرونا شدند و او فرصت کرد که به آنها خدمت کند و شاید هرگز دیگر این خدمت به پدر و مادر برایش پیش نیاید. ممکن است دوستی داشتیم که مبتلا به بیماری شد و ما به او خدمت کردیم. شاید دیگر این فرصت برای ما پیش نیاید.

 

وی که کتابهایی همچون مهربان تر از مرگ، دو فنجان غزل، تابوت دخترانه، سایه عاشقی، سرطان عشق و تهمت مستجاب را نوشته است،افزود: کرونا فرصت های مهربانی کردن به همنوع بدون چشمداشت و توقع را ارایه کرد. خوش به حال کسانی که از این فرصت استفاده کردند.

 

مدیر بیمارستان امام حسین(ع) و مدیر اسبق بیمارستان کودکان مفید خاطر نشان کرد: علاوه بر این درس های بزرگ و مهمی در حوزه مباحث مدیریتی از جمله هماهنگی در مدیریت را از دانشگاه کرونا یاد گرفتیم. می توانم بگویم اندوخته بنده در این دو سال و اندی بیش از 10 سال است.

 

 پروانی با اشاره به اینکه در حال سرودن و نوشتن اشعاری است، تصریح کرد: مجموعه غزلی می نویسم که در حال جمع بندی آنها هستم. با این هوای خوب و بهاری انشاءالله در فصل بهار این کتاب را تمام خواهم کرد. مسلما این مجموعه غزل که تاکنون حدود 40 درصد آن نوشته شده است به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمی رسد.

 

این نویسنده و شاعر با بیان اینکه در سال گذشته کتابم با عنوان «مهربان تر از مرگ» منتشر شد، افزود: این کتاب در قالب رمانی طولانی با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. «مهربان تر از مرگ» رمان عاشقانه اجتماعی است با تمرکز بر نسل جوان و مشکلات خانودگی که بازخورد عالی داشت و از آن استقبال خوبی شد. این کتاب وقف تهیه لوازم التحریر برای کودکان محروم و نیازمند شده است.

 

وی سال گذشته را سال خوبی برای تجدید چاپ کتاب هایش دانست و گفت: کتابهایم با عنوان مهربان تر از مرگ، دو فنجان غزل، مردانی حوالی خورشید و چهل و بیست سالگی تجدید چاپ شدند. یکی دو کتابم به سمت صوتی شدن رفت. به عنوان مثال چاپ هشتم و نهم و دهم کتاب «دو فنجان غزل»منتشر شد. خودم علاقمندم به کتاب هایی که وقف امور خیر کردم تمرکز و توجه کنم. در حوزه توزیع برای تجدید چاپ این کتاب ها برنامه ریزی می کنم. برخی از کتاب هایم همچون سرطان عشق، سایه عاشقی و تابوت دخترانه مخاطب خوبی دارد و چاپ آنها تمام شده است اما نیت دلی من این است که برای تجدید چاپ کتاب هایی که وقف کردم، تلاش کنم.

 

کد خبر 1170932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha