اهل منبر و رسانه نباید نسبت به تبیین دستاوردهای نظام اسلامی بی تفاوت باشند/انس با قرآن کریم نوربخش برای انسان ها است

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه تبیین حقایق دین از رسالت های مهم پیامبر(ص) بوده است،گفت: اهل منبر و رسانه نباید نسبت به تبیین دستاوردهای نظام اسلامی بی تفاوت باشند و برای معرفی چهره نورانی دین اسلام برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام «محمدحسن رحیمیان» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه یکی از وظایف انبیا الهی تبیین حقایق دین بوده است است،اظهار کرد: تبیین حقایق دین از رسالت های مهم پیامبر(ص) بوده است، زیرا که همواره جریان های معاند از آغاز تاریخ بشر مقابل انبیاء الهی ایستاده اند و با القاء شبهه سعی در انحراف مسلمانان داشته اند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: امروز دشمنان با ایجاد مراکز تبلیغاتی گسترده به اسلام و حقایق دین توهین می کنند و نسبت به دوران صدر اسلام، دهه اول انقلاب میلیون برابر با برنامه ریزی های پیچیده به صورت سازمان یافته سعی در سست کردن اعتقادات مردم  دارند،بنابراین طبیعی است که در این شرایط وظیفه اهل منبر،خطبا و روحانیون در قبال جهاد تبیین بسیار سنگین است.

 

وی ادامه داد: امروز همه کسانی که توان علمی دارند باید برای خنثی کردن القائات دشمنان و شبهات مطرح شده از طرف آنها برنامه داشته باشند،زیرا که امروز برنامه دشمن  هجمه وارد کردن به احکام و اصول دین و از بین بردن اخلاق،خصلت های درست انسانی است، بنابراین اهل منبر و رسانه نباید نسبت به تبیین دستاوردهای نظام اسلامی بی تفاوت باشند و برای معرفی چهره نورانی دین اسلام برنامه ریزی داشته باشند.

 

 حجت الاسلام رحیمیان در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر «هرمسجد یک پایگاه قرآنی» اظهار کرد: میزان مسلمانی هر فرد بستگی به ارتباطش با قرآن دارد،پیامبر(ص) وائمه اطهار(ع) بیشترین انس با قرآن کریم را داشتند، امروز نیز همه مردم باید با کلام الهی انس بگیرند تا معرفت و حقایق اسلام را از کتاب الهی دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین سنگر برای انس با قرآن مساجد است،،خاطرنشان کرد: خانه های خدا بهترین مرکز و پایگاه برای ارتباط با کلام الهی است.

 

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، گفت: کسی که با قرآن بیگانه باشد، نمی تواند، ادعای مسلمانی کند،بنابراین تعمیق،تفهیم،تدبر و فهم قرآن کریم امروز باید برنامه جوانان باشد.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید بر انس با قرآن داشته اند،تصریح کرد: در یکی از دیدارهایی که مقام معظم رهبری با خانواده شهدا داشتند وقتی یکی از میهمانان درخواست نصیحتی از مقام معظم رهبری داشتند،رهبری فرمودند به صورت روزانه مقداری از کلام الهی را بخوانید و به هرمیزان که قرآن خواندید در مفاهیم آن تفکر داشته باشید،زیرا که هر کسی که قرآن بخواند کتاب خدا برای او حجاب است و در روح و روان او نفوذ می کند و نورانیت قرآن برای او نوربخش خواهد بود.

کد خبر 1170941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha