مساجد بهترین مکان برای بحث های مختلف آموزشی و قرآنی هستند/ فضای مجازی در بحث اموزش قرآن می تواند منشا ثمر باشد

صدیق با بیان اینکه مساجد در اسلام همواره مرکز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بوده است، گفت: مساجد برای بحث های مختلف آموزشی و قرآنی بهترین مکان هستند.

عبدالرضا صدیق، قاری بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در پاسخ به این سوال که چطور می توان منویات مقام معظم رهبری درخصوص تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی را عملیاتی ساخت، گفت: نمایشگاه قرآن که پس از 2 سال تعطیلی دوباره به روی روزه داران و بازدیدکنندگان باز شده است هنوز جایگاه گذشته را پیدا نکرده است و حتی بسیاری از مردم از برگزاری این رویداد خبر ندارند و به همین دلیل هفته ابتدایی نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه نشد.

 

وی افزود: مساجد در اسلام همواره مرکز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بوده است لذا می توان برای بحث های مختلف آموزشی و قرآنی بهترین مکان را مساجد در نظر گرفت.

 

صدیق با اشاره به استقبال قرآن آموزان از جلسات آموزش قرآن کریم در مساجد کشور گفت: متاسفانه به علت شیوع ویروس قراننن جلسات قرآن نیز با وقفه دو ساله همراه شد اما در روزهای اخیر شاهد دوباره جان گرفتن دوباره جلسات قرآن با حضورعلاقمندان هستیم و نمایشگاه بین المللی قرآن بهانه ای شد تا پس از ماه مبارک رمضان جلسات قرآن در مساجد با شور و اشتیاق بیشتر دنبال شود.

 

این قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به نقش فضای مجازی در توسعه فعالیت های قرآنی و به ویژه جلسات قرآن گفت: بسیاری از رویدادهای مهم در جهان به سمت مجازی شدن پیش می رود به گونه ای که بسیاری از آموزش های مدارس به شکل مجازی برگزار می شود. طبیعتا در بحث قرآن و آموززش های قرآن، فضای مجازی می تواند منشا ثمر باشد و بسیاری از اساتید قرآن هم اکنون نیز از این بستر برای ارائه آموزش های تخصصی استفاده می کنند.

 

وی گفت: علی رغم برگزاری مفید جلسات قرآن به صورت مجازی هیچ گاه جای جلسات حضوری و توفیق دیدار قاری و اساتید از نزدیک را نخواهد گرفت که امیدواریم با از بین رفتن کرونا جلسات قرآن به شور و اشتیاق گذشته برگزار شود.

 

کد خبر 1170942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha