یکی از وظایف مهم پیشکسوتان در شرایط امروز جهاد تبیین است

سرلشکر صفوی گفت: یکی از وظایف مهم پیشکسوتان در شرایط امروز جهاد تبیین و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزرای شبستان از اراک، سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» عصر امروز(9 اردیبهشت) در جریان سفر خود به استان مرکزی، در جمع پیشکسوتان سپاه روح الله استان مرکزی در اراک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: ما پیشکسوتان دفاع مقدس با خدا، امام زمان(عج)، امام خمینی(ره) و شهدا عهد و پیمان بستیم که در اندیشه و تفکر، رفتار و کردار، مردم داری و مردم دوستی همچون دفاع مقدس باقی بمانیم.

 

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، حفظ وحدت و همدلی را امری ضروری دانست و افزود: باید در شرایط کنونی، دوستی و برادری مان را با یکدیگر حفظ کنیم و اتحاد و وحدت مان را از گذشته بیشتر کنیم.

 

وی بر تقویت روحیه مردم دوستی و مردم داری  نیز تاکید کرد و ادامه داد: همه باید آگاه باشیم در بعد فکری خودمان را از انحرافات حفظ کنیم و همچنان در مسیر ارزش های انقلاب و آرمان های امام و رهبری حرکت کنیم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بايد دفاع مقدس را در كشور نهادينه كنيم، ادامه داد: نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی باید بیش از پیش با این فرهنگ آشنا شوند.

 

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه زحمات و تلاش های شبانه روزی پیشکسوتان در حوزه پشتیبانی موجب خلق دستاوردها و حماسه های بزرگ شده است، ادامه داد: کار پیشکسوتان پشتیبانی یک کار اساسی و ماندگار بود و البته همسران و مادران شهدا و رزمندگان شریک در جهادهای شکل گرفته هستند و تلاش های آنها جای تقدیر دارد که همگان باید همواره قدردان این از خودگذشتگی و ایثار باشند.

 

سرلشکر صفوی بر پویایی و فعالیت پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: شما عزیزان باید با فعالیت های مستمر همواره پویا باشید و بدانید که یکی از وظایف مهم شما پیشکسوتان در شرایط امروز جهاد تبیین است.

 

وی بر حضور پیشکسوتان در بین اقشار مختلف جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: شما عزیزان باید با حضور در جمع دانشجویان و دانش آموزان به خاطره گویی و روایتگری بپردازید چرا که این مهم علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهی موثر در راستای جلوگیری از تحریف ها و فراموشی دفاع مقدس می شود.

 

این مقام مسئول در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: همان طور كه درس آشنايي با دفاع مقدس را به صورت دو واحد درسي در دانشگاههاي وزارت علوم و وزارت بهداشت راه انداختيم امروز بايد مكتب شهید سليماني را هم به صورت دو واحد درسي به دانشگاهها ببريم.

انتهای پیام/

کد خبر 1170967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha