بزرگداشت شهید «مرتضی مطهری» در دانشگاه های فارس

یوسفی گفت: برنامه های بزرگداشت استاد شهید «مرتضی مطهری» در دانشگاه های استان با هدف توجه به این شهید والا مقام به عنوان الگوی ماندگار برای جامعه دانشگاهی و دانشجویان و نسل جوان، آشنایی با آثار، اندیشه ها و ... اجرا می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید یوسفی»، امروز (شنبه 10 اردیبهشت) ضمن تشریح برنامه های گرامیداشت شهادت شهید «مطهری» در دانشگاه های فارس در جمع خبرنگاران گفت: شهید «مطهری» گنجینه مبانی فکری اسلامی و انقلابی به شمار می رود و به عنوان جهادگر عرصه آموزش و تعلیم و تربیت و الگوی بارز رفتاری و گفتاری  فرهنگ ساز در جامعه همواره مورد تکریم قرار دارد.

مسئول بسیج دانشجویی فارس افزود: برنامه های بزرگداشت استاد شهید «مرتضی مطهری» در دانشگاه های استان با هدف توجه به این شهید والا مقام به عنوان الگوی ماندگار برای جامعه دانشگاهی و دانشجویان و نسل جوان، آشنایی با آثار، اندیشه ها و ... اجرا می شوند.

وی اضافه کرد: استفاده از از ظرفیت اساتید و معلمان و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه وحدت ملی با بهره گیری از ظرفیت اساتید و معلمان در تبیین گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

وی بهره گیری از تفکرات استاد شهید «مطهری» را در رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه کنونی و جهاد تبیین موثر دانست و گفت: برنامه های بزرگداشت شهید «مطهری» در دانشگاه های فارس موجب  افزایش الفت و مودت بین اساتید و دانشجویان، ارتقای جایگاه تعهد، تدین، انقلابی گری و ولایت مداری در فضای دانشگاه خواهد شد.

یوسفی ادامه داد: تولید محتوای رسانه ای و مجازی مانند پوستر، کلیپ و عکس نوشته و ... از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با موضوع «تفکر و اندیشه شهید مطهری» و انتشار آن در فضای مجازی، معرفی آثار شهید «مطهری» به صورت عکس نوشته و پوستر و کلیپ و ...، توزیع نرم افزار موبایلی کتاب های استاد شهید «مطهری» با عنوان «حکمت مطهر»  و ... از برنامه های سالروز گرامیداشت شهادت استاد «مرتضی مطهری» در دانشگاه های استان به شمار می رود.

وی اعلام کرد: مسابقه دلنوشته با موضوع «معلمان جهادگری»، تولید و انتشار نشریه و ویژه نامه ویژه هفته معلم و شهید مطهری و استفاده از نشریات دانشجویی برای معرفی اساتید نمونه، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت آثار شهید مطهری و ... نیز در این برنامه ها گنجانده شده است.

یوسفی ادامه داد: به همین مناسبت طلاب و روحانیون در خوابگاه های دانشجویی استان با هدف مباحثه و پاسخ به شبهات دانشجویی حاضر خواهند شد و تهیه مصاحبه و یادداشت از اساتید شاخص و انتشار آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی و ... نیز از برنامه های دانشگاه های فارس به مناسبت هفته معلم خواهد بود.

وی گفت: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی  استان نیز با موضوع «انتظار از استاد یا رسالت استاد در دانشگاه» به مناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار خواهد شد و شاهد اجرای تبلیغات محیطی به مناسبتی این روز در دانشگاه ها خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1171043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha