حوزه های علمیه در خط مقدم مبارزه با جنگ فرهنگی دشمن هستند

آیت الله عبادی با اشاره به جنگ تمام عیار فرهنیگ دشمن برای مبارزه با اسلام، گفت: حوزه های علمیه در خط مقدم این جنگ هستند که باید به بصیرت افزایی و جهاد تبیین توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۰ اردیبهشت) در راستای برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور، در دیدار با خانواده روحانی شهید هادی اسداللهی اظهار کرد: امروز توفیقی حاصل شد در خدمت خانواده شهدا باشیم و روستای چک نوزاد یک محل ویژه از جهت رشد معنوی است و آنجا انسان های نخبه معنوی داشته و دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهید روحانی هادی اسداللهی در دوران انقلاب جزو از السابقون الاولون بود، افزود: اما قبل از آن در دوران دژخیمان پهلوی که این شهید در مدرسه فیضیه طلبه بود عکس امام خمینی(ره) را بدون هیچ ترسی پشت شیشه اتاقش نصب کرده بود و نیروهای امنیتی وقتی این عکس را دیدند به او دستور دادند تا عکس را بردارد اما او حاضر به انجام این کار نشد تا اینکه خود این نیروها مجبور شدند عکس امام را بردارند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه شهدای روحانیت تشییع به نسبت جمعیت خودشان از همه قشرها بیشتر هستند، تصریح کرد: خداوند روح همه شهدا را شاد بفرماید و ما را به پیروی از آنان توفیق عنایت کند.

 

وی در ادامه همچنین در دیدار با خانواده شهید روحانی سید سعید خاتمی بیان کرد: جنگ غرب علیه انقلاب اسلامی صورت نظامی، اقتصادی، سیاسی دارد اما اینها ابزار هستند و حقیقت آن یک جنگ فرهنگی است یعنی چون در قرن اخیر اینها کاملاً حس می کردند که به بن بست رسیدند و اسلام با فرهنگی که دارد همه جهان را تصرف می شود لذا طرح آنان در قرن بیستم برای مبارزه با اسلام این است که از جهت فرهنگی فساد را حاکم و از مفسدین پشتیبانی کنند و از سویی دیگر انسان های صالح را از بین ببرند.

 

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: کار دشمن بسیار بی رحمانه و بی منطق است اما این کار را انجام می دهند تا خوبان را از بین ببرند و از مفسدین پشتیبانی کنند و انواع فساد را در جوامع توصیه دهند بنابراین ما در جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم و مسلم در این جنگ خوبان فدا می شوند.

 

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: در کنار این توطئه عظیم دشمنان، بیداری اسلامی حاصل شده و اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از از هر چیز به بصیرت و جهاد تبیین تأکید دارند رمزش همین جنگ فرهنگی است و باید به این مهم توجه داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: حوزه های علمیه در خط مقدم مبارزه با این جنگ فرهنگی دشمن هستند.

 

گفتنی است؛ شهید هادی اسداللهی درتاریخ ۱۳۳۵ در روستای چک نوزاد از توابع شهرستان درمیان دیده به جهان گشود. دوران کودکی خود را درآغوش پرمهر ومحبت خانواده اش تربیت شد و تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا سپری کرد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی، به دلیل علاقه به دروس حوزوی، وارد حوزه علمیه بیرجند شد و در مدرسه معصومیه به تحصیل علوم دینی پرداخت. پس از پنج سال تحصیل در بیرجند به منظور تکمیل معلومات دینی، عازم شهرمقدس قم شد و مدت چهار سال در محضر اساتید صاحب نام حوزه علمیه قم تلمذ نمود  با پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی، همراه با برادر کوچکترش جواد اسداللهی به جبهه رفتند و پس از سه ماه حضوردر جبهه به عقب برگشتند و مجدداً پس از چندی دوباره عازم جبهه شدند. در سال ۱۳۶۰ برادرش جواد به شهادت رسید اما هادی همچنان به حضور در جبهه ادامه داد.

 

شهید اسداللهی درباره امام می گوید : این رهبر تمام کارشان خدایی است صلابتی که در ایشان است در هیچ یک از رهبران جهان نیست من به قربان امام بروم وخداوند مرا فدای او کند. از سجایای اخلاقی شهید، می توان اشاره کرد به اینکه او روحانی مبارزی بود که عمر پر بارش را در راه تبلیغ معارف اسلامی گذراند. سرانجام شهید هادی اسداللهی در سال ۱۳۶۳ به علت اصابت گلوله در منطقه عملیاتی دره افشین ارومیه به فیض شهادت نائل شد و پیکر پاک و مطهرش در مزار باقریه بیرجند دفن شده است.

 

شهید روحانی سید سعید خاتمی در سال ۱۳۴۳ در شهرستان بیرجند متولد و در سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون  در عملیات خیبر به فیض شهادت نایل شد. همچنین بردارش محمد نیز در سال ۱۳۶۰به عنوان پزشكيار در منطقه دارخوين براثر اصابت تركش به شهادت رسید.

 

شایان ذکر است؛ نخستین کنگره ۴ هزار شهدای روحانی در چهارم خرداد امسال در قم بر گزار می‌شود.

 

کد خبر 1171149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha