تجلیل از ۱۰۰ چهره صنعت چاپ ایران / آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ  مستقل و به صورت صنفی  برگزار می شود

پیشکسوت صنعت چاپ ایران از تجلیل از ۱۰۰ چهره صنعت چاپ ایران خبر داد و گفت: آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران مستقل و به صورت صنفی و حرفه ای برگزار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران صبح امروز شنبه دهم اردیبهشت با حضور اسکندر خمسه پور رییس انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ، احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران ، علی طارمی عضو هیئت امنا و علی اکبر  ابراهیمی مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اتحادیه چاپ تهران برگزار شد.

در این نشست «علی طارمی» عضو هیئت امنا و از پیشکسوتان صنعت چاپ ایران گفت: آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ سه‌شنبه 20 اردیبهشت ‌ماه از ساعت 16 تا 20 در هتل اسپیناس پالاس برگزار می شود.

وی افزود: طرح برگزاری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران پس از دو سال به ثمر نشست، این طرح با هدف تجلیل از مفاخر، پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت چاپ طی یکصد سال گذشته تاریخ چاپ کشور اجرا ممی شود.

 

 علی طارمی با اشاره به روند اجرایی شدن طرح برگزاری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران توضیح داد: پس از طرح موضوع دوستان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل جلسات مشورتی  و 14 نفر از صاحب نظران حوزه چاپ به عنوان هیئت امنا انتخاب شدند  و از دی ماه 1398 در قالب سیاستگزاران آیین سپاس، تدوین خط مشی کلی این پروژه را بر عهده گرفتند.

وی افزود: با اجرای طرح برگزاری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران در پایان قرن 14 و ورود به قرن 15 می خواستیم تاریخ صد ساله چاپ را که شکل صنعتی به خود گرفته تاریخ شفاهی آن را بیان کنیم و هم اینکه نشان دهیم در این صد سال صنعت چاپ  چگونه شکل گرفته است.

عضو هیئت امنا و از پیشکسوتان صنعت چاپ ایران اظهار کرد : برگزاری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به صورت ملی و استانی پیش از این انجام شده بود؛ اما برای اولین بار این توسط اتحادیه چاپ می خواهد انجام شود  و تمام مسئولیت آن بر عهده اتحادیه صنعت چاپ  است؛  در راستای همین حرکت اهالی صنعت چاپ به میدان آمدند و از این کار استقبال کردند و17  چاپخانه های بزرگی حامی این برنامه شدند و  این جای تقدیر دارد.

علی طارمی با اشاره به اهداف طرح برگزاری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران گفت: اهدافی برای این برنامه تعیین شده است که بزرگانی که در صد سال اخیر در صنعت چاپ زحمت کشیدند، تقدیر شوند که این می تواند برای معرفی آنها به آیندگان و نسل جدید و الگوسازی  از آنها شود که این تنها یک اسم نیستند یک جریان هستند و با تلاش و زحمت آنها صنعت چاپ امروز در این جایگاه است. همچنین این کار به مستندسازی از بزرگان و دست اندرکاران صنعت چاپ منجر شود که  منبعی برای پژوهش در حوزه چاپ مفید خواهد بود و و از طرفی  اینها تجاربی در طول این صد سال به دست آورده اند که همه این تجارب در یک منبع جمع آوری می شود و  می تواند برای نسل های آینده مفید باشد.  

وی خاطر نشان کرد: تهیه و تولید مجموعه فیلم صد فیلم- صد چهره، تدوین و چاپ کتاب چهره های ماندگار، افتتاح و رونمایی از سایت چهره های ماندگار صنعت چاپ و تولید مالتی مدیای  از صد فیلم از جمله برنامه های این آئین خواهد بود.

علی طارمی اظهار کرد: از همان ابتدا تصمیم بر آن شد طرح برگزاری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران مستقل و به صورت صنفی و حرفه ای برگزار شود.

 

کد خبر 1171191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha