نخستین جشنواره قرآنی مهاجر اروند به کار خود پایان داد

در اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی مهاجر یابود شهدای قرآنی منا، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و از آنها تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عادل فریحی» شب گذشته در این آئین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از دیگر مسئولین منطقه برگزار شد، ضمن ابراز قبولی طاعات و عبادات مدعوین حاضر در این نشست اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مهندسی فرهنگی خود فعالیت دشمن را به سه دسته تقسیم بندی می کنند و می فرمایند دشمن در سه لایه به فرهنگ ما لطمه وارد می کند؛ لایه نخست ایجاد بی تفاوتی نسبت به انقلاب، لایه دوم تغییر در سبک زندگی و خلقیات و لایه سوم تضعیف ایمان مردم؛ ایشان در همین راستا می فرمایند مسئولین فرهنگی و دلسوزان انقلاب می بایست در این سه لایه فعالیت ویژه داشته باشند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اگر بخواهیم در این سه لایه فعالیت کنیم مهم ترین اسلحه مبارزاتی و عینی ما قرآن و در کنارش اهل بیت هستند افزود: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری، سازمان منطقه آزاد اروند در مباحث فرهنگی قصد دارد بیش از پیش از این فعالیت های قرآنی در زمینه مبارزات فرهنگی، تقویت ایمان، سبک زندگی و اهمیت به انقلاب استفاده کند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری و اداره بندر به عنوان دو بازوی مهم در اجرای این رویداد فرهنگی تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آتی این توفیق را داشته باشیم که جشنواره را قوی‌تر و با کیفیت بالاتری اجرا کنیم.

 

حجت الاسلام فریحی همچنین نفرات برگزیده بخش برادران در رشته حفظ کل به ترتیب از نفر اول تا سوم، را معرفی کرد و ادامه داد: مرتضی حیدری، محمد امیری فرد و اصغر مومن نژاد و رشته حفظ ۲۰ جزء علیرضا هلبو بالدی مقام اول، حفظ 10 جزء رسول مانع بوحمیدی، جلال بریهی و ابوالفضل دریس، حفظ پنج جزء مجتبی شریفی نفر اول، حفظ سه جزء علی آلبو خنفر، ایاد جزایری و آرمین نبی زاده و حفظ یک جزء احمدعلی اسماعیلی، علی عبداله پور و محمد قائم جعفری هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش تحقیق نیز به ترتیب عدنان مومنین، محمد علی ناصری و حسن بغلانی نفرات اول تا سوم این بخش می باشند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در بخش ترتیل نیز برادران سید ماجد هاشمی تبار، علیرضا رشیدی نژاد و محمد مطوری به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند، عنوان کرد: در نهایت و در بخش اذان برگزیدگان اول تا سوم سید معین موسوی، محمدرضا قریب و حسین عیدی پور انتخاب شدند.

 

وی با اشاره به برگزیدگان بخش بانوان این جشنواره بیان کرد: در بخش حفظ کل به ترتیب اول تا سوم مینا چشم سبز، فاطمه آذین و مرضیه حاکمی پور، حفظ ۲۰ جزء هاجر رخیضی، فوزیه محمودی و اعظم نوربخش،
حظ ۱۰ جزء  سیده یاسمین پیرا، امل عموری و رضیه مکیان، حفظ پنج جزء سیده فاطمه بیگناه، سنا جابری و یاسمین قیم و کوثر خنفری، حفظ سه جزء هستی بهزادی و ام البنین روشن پور مشترکا مقام اول، کوثر شجاعی و بتول روشن پور و حفظ یک جزء - مقام اول به طور مشترک حورا صبری نژاد و اسرا قیم، فاطمه وفایی مقام دوم و سیده مبینا معمر و فاطمه زهرا غبیشاوی به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

 

حجت الاسلام فریحی ابراز کرد: در بخش تحقیق نیز عذرا صبری نژاد و سیده محدثه موسوی مقام اول، یاسمین سواری مقام دوم و غزل ثامری مقام سوم را به دست آوردند.

 

وی یاد آور شد: در بخش پایانی و ترتیل خواهران فاطمه کعبیان پور، زینب مرهونی و امل عبیداوی به ترتیب توانستند مقام اول تا سوم را کسب کنند.

 

کد خبر 1171204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha