توقیف ۱۱۳ خودروی جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در دو ماه گذشته

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از توقیف ۱۱۳ خودروی جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در دو ماه گذشته خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شادی مالکی گفت: به منظور مقابله با پديده ناهنجار زباله گردي و اثرات سوء محیط زیستی و اجتماعی حاصل از آن، اقداماتی همچون بازدیدهای مستمر از مناطق 22 گانه و توقیف بار دپو و خودروهای جمع آوری غیرمجاز پسماند خشک در دستور كار قرار گرفته است.


وی ادامه داد: همچنین، بر اساس هماهنگی بعمل آمده با شعبه ۳۷ دادستانی و اجراییات شهرداری تهران و بکارگیری ۶ دستگاه خودرو و ۹ نفر نیروی انتظامی یگان امداد، از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ تاکنون نسبت به توقیف و اخذ تعهد از 113 دستگاه خودرو که مبادرت به جمع آوری غیر مجاز پسماند خشک و جمع آوری دپو بارها کردند، اقدام شده است. علاوه بر این، بالغ بر 96.5 تن پسماند خشک در ایستگاه های میانی تخلیه و صورتجلسه شده است.


معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: از آن جا که تفکيک غیر اصولی پسماند می تواند منجر به شيوع بيماري‌ها و به‌ خطر افتادن سلامت شهر و شهروندان و زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود، بازدیدهای مستمر، برخورد با خاطیان و تقویت نظارت ها از اهم موضوعاتی است که به جد پیگیری می شود. 


مالکی در پایان بیان کرد: البته این اقدامات در کنار اشاعه و ترویج فرهنگ صحیح تفکیک پسماند در مبدا تولید، افزایش زیرساخت های تفکیک از مبدا، هوشمند سازی، آموزش و اطلاع رسانی در راستای مقابله با پدیده زباله گردی صورت می گیرد.
 

کد خبر 1171231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha