مطالبه گری اصناف از مسئولین و مطالبه مردم از اصناف

« هاشمی گلپایگانی» ضرورت بازآفرینی نقش معتمدین و ریش سفیدان بازار در همراه سازی اصناف جهت تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور،  رئيس اتاق اصناف کشور در جلسه مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر حضور بهم رسانید.


در این جلسه دبیر ستاد آقای دکتر هاشمی گلپایگانی بر لزوم تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف و اتحادیه های صنفی با استفاده از ظرفیت معتمدین و متدینین از کسبه و بازاریان تاکید کرد.

دکتر هاشمی گلپایگانی با اشاره به جایگاه بازاریان و اصناف در تحولات سیاسی‌ انقلاب اسلامی و کارکردهای چندگانه اصناف ، یادآور شد در سالهای گذشته، عملکرد دولت ها باعث تضعیف جایگاه و موقعیت اصناف و به تبع آن کمرنگ شدن نقش معتمدین و ریش سفیدان اصناف شد از اساسی ترین مسایل، بازسازی و بازآفرینی این نقش در راستای تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می باشد. تا اصناف با کمترین دخالت دولت از درون به تولید معروف ها و زدودن منکرات بپردازند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن اشاره به مطالبه مردم در مبارزه با حریم شکنی های فرهنگی در حیطه مسوولیت اصناف مانند وضعیت لباش و پوشاک عنوان کرد بنا به"طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر" بعد از اجرا گشت ارشاد مسوولین در حوزه عفاف و حجاب دستگاههای دولتی، در مراحل بعد لازم است با همراهی و همکاری اصناف کشور، بساط تولید و ترویج البسه نامناسب توسط خود اصناف و مردم جمع گردد.


از انجا که برای فریصتین آموزش های لازم خصوصا در شناحت «قانون حمایت های از آمران به معروف و ناهیان از منکر» نیاز است، امادگی ستاد برای این آموزش ها را اعلام نمود که برای هر صنف دوره های آموزشی، شرط صدور و تمدید جوازهای کسب و کار قرار گیرد.

در این جلسه رئیس اتاق اصناف کشور آقای سعید ممبینی نیز با اشاره به دشواریهای پیش آمده برای خانواده بزرگ سه میلیون واحد صنفی کشور در دوران کرونا با وجود تورم فزاینده سالهای اخیر خواستار حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از مطالبات اقتصادی اصناف از مسوولین مربوطه شد که با حمایت قاطع مسوولین این ستاد مورد موافقت و در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در پایان این نشست مقرر شد تفاهم نامه ای اجرایی _عملیاتی پیرامون محورهای همکاری دو مجموعه تدوین و در یک ماه آینده به امضاء برسد.

کد خبر 1171232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha