جلسات خانگی قرآن سرآغاز عمل به قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین شغلی گفت: جلسات خانگی قرآن و تلاوت و انس با قرآن در زندگی روزانه می تواند سرآغاز عمل به قرآن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «امین شغلی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: جلسات خانگی قرآن کریم باعث ایجاد انس با قرآن می شود.

 

مسئول کمیته اجرایی پویش ستاره های زمین افزود: از افرادی که در جلسات قرآنی شرکت می کنند، دعوت می کنیم تا به عنوان کنشگر قرآنی در همان محدوده فعالیت کنند. اگر جلسات خانوادگی است در حوزه خانواده و بین اقوام جلسات قرآن را برگزار کنند و نیازهای فرهنگی یا حتی اقتصادی آن محیطی که هستند را برطرف کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی بانیان جلسات خانگی قرآن کریم صندوق قرض الحسنه راه اندازی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شغلی تصریح کرد: جلسات قرآن که در سطح محله و با حضور اهل محل برگزار می شود، کنشگران قرآنی می توانند در سطح محله جشن هایی برگزار کنند. این کنشگر شدن جلسات و فعال شدن جلسات در مواردی غیر از تلاوت قرآن که می شود عمل به قرآن، یک گام جلوتر حرکت می کنیم.

 

مسئول کمیته اجرایی پویش ستاره های زمین تصریح کرد: افرادی که خداوند توفیق می دهد که تلاوت و انس با قرآن را در زندگی روزانه شان داشته باشند، می توانند یک گام جلوتر بروند و عمل به قرآن را در زندگی آغاز کنند.

 

وی گفت: عمل به قرآن در جلسات خانگی قرآن کریم همان کنشگر شدن در سطح محل، خانواده، فامیل و همکاران است که این کنشگران بیایند و نیازهایی که در سطح محل وجود دارد، اعم از نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی بعضا سیاسی را شناسایی و در این حوزه ها فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شغلی افزود: البته نیازهای سیاسی نه به این معنا که یک جلسه خانگی قرآن در یک جناحی وارد شود و یا گروهی وارد شود بلکه به این معنا که در حال حاضر ما جلسات خانگی داریم که در شهر دبیران استان فارس حدودا 16-17 جلسه بودند که وقتی رهبر معظم انقلاب دستور دادند مشارکت حداکثری در انتخابات باید اتفاق بیفتد، این کنشگران قرآنی دست به دست هم دادند و مردم شهر را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند فارغ از اینکه به هر کاندیدایی می خواهید رای دهید به طوری که درصد مشارکت در انتخابات این شهر بیش از 90 درصد شد و این می شود یک نمونه از عمل به قرآن که ثمره جلسات خانگی قرآن است.

 

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: در قرآن به انجام کار نیک تاکید شده و خداوند فرموده اند در کار نیک تعاون داشته باشید، حال کار نیک در هر زمینه ای باشد پیشنهاد می کنیم که رقم بخورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شغلی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه مخاطبان جلسات خانگی قرآن کریم به صورت مستقیم ورود نمی کنیم بلکه مربیانی را تربیت می کنیم که آنها بتوانند در این حوزه ها ورود کنند.

 

مسئول کمیته اجرایی پویش ستاره های زمین تاکید کرد: آموزش تربیت مربی در خصوص جلسات خانگی قرآن کریم برگزار می کنیم و در آن مولفه ها و شاخص های مورد نظر را آموزش می دهیم.

 

وی توضیح داد: یکی از مهمترین شاخص های تربیت مربی بحث ارتباط گیری با جوانان و نواجونان است یعنی مربیان درس هایی که می آموزند و کارگاه هایی که برای آنها برگزار می شود برای این است که چگونه با یک نوجوان و جوان ارتباط مستمر و جذاب و مثمر ثمر داشته باشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین شغلی ادامه داد: نحوه جذاب سازی جلسات نوجوانان موضوع دیگری است که در این دوره های آموزشی به مربیان ارایه  می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شغلی تاکید کرد: وقتی مربی را تربیت کنیم، مربی به فراخور شرایط فرهنگی و اقتصادی که در اطراف اش است، می تواند نوجوانان را جذب کند.

کد خبر 1171266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha