آبرو و عزت ما در گرو فرهنگ است

درخشان با بیان اینکه روح حاکم بر کالبد هر جامعه فرهنگ آن جامعه است، از رئیس جدید فرهنگ و ارشاد گچساران خواست به دغدغه های متدینین و بزرگان این شهرستان در حوزه فرهنگ توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران که در تالار فرهنگیان این شهر برگزار شد، اظهار کرد: آنچه مسلم بوده، امروز زندگی فردی و اجتماعی ما در همه عرصه‌ها بر مدار فرهنگ است، همان طوری که دنیا بر مدار فرهنگ می‌چرخد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز همه چیز ما مترتب بر مسئله فرهنگ است، چراکه فرهنگ تنها مسئله ای است که ذیل هیچ موضوع دیگری قرار نمی گیرد، بلکه اقتصاد، سیاست و سایر موضوعات ذیل فرهنگ می باشند که مقام معظم رهبری بر این مهم همواره تاکید ویژه دارند‌.

 

وی در ادامه، تصریح کرد: آبرو و عزت یک مملکت در گرو فرهنگ آن ملت است، چرا که روح حاکم بر کالبد هر جامعه فرهنگ آن جامعه است.

 

درخشان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی و استقلال بین المللی داشته باشیم، باید حتماً استقلال فرهنگی داشته باشیم و رکن اصلی و اساسی استقلال فرهنگی ما تقویت باورهای ماست چه باورهای دینی، اعتقادی، اسلامی و انقلابی و چه باورهای بومی است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر، خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدد، تکثر و تنوع مأموریت‌ها مواجه هستیم که از  مسائل دینی و قرآنی مساجد تا موسیقی، شعر و تئاتر، هنرهای نمایشی و تجسمی که در این بین هنر مدیریت ما باید ایجاد تعادل، توازن و هم گرایی بین این مأموریت باشد.  

 

وی در ادامه نگاه دولت مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت بعد مردمی حوزه فرهنگ دانست و گفت: واقعیت بین مردم و فرهنگ و هنر فاصله افتاده که با تقویت برنامه های مردم محور باید ترمیم شود.

 

درخشان بیان کرد: ضروری است ارتباط مردم با مسائل فرهنگی و هنری و زمینه حضور آنها در برنامه‌های فرهنگی هنری را تسهیل کنیم .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت تقویت باورهای مردم باید کار کنیم و تولید محتوا داشته باشیم تا بتواند موثر باشد.

 

وی در ادامه، افزود: گچساران یک شهر با قدمت فرهنگی و در واقع دارای سابقه طولانی در عرصه فعالیت های هنری و یک شهر هنرمند خیز است که تاکنون هنرمندان بزرگی را در عرصه ملی تربیت کرده است.

 

درخشان با تاکید بر اینکه باید به همه مسائل فرهنگی توجه شود، افزود: دغدغه‌هایی در این شهرستان در حوزه مسائل فرهنگی وجود دارد که باید مورد توجه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش های رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: ظرفیت آقای نوروزی را می شناسیم و از ظرفیت هنرمندی وی در مسائل فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد.

 

وی افزود: آقای نارکی را از جهتی که سابقه موثری در عرصه فرهنگ و هنر دارد انتخاب کردیم، اما حتما انتظار از ایشان وجود دارد که به مسائل فرهنگی، هنری و دینی توحه داشته باشد.

 

درخشان از رئیس جدید فرهنگ و ارشاد گچساران خواست ضمن توجه به دغدغه متدینین این منطقه، شورای فرهنگ عمومی را تقویت و جلسات آن منظم با هماهنگی امام جمعه و رئیس شورا برگزار شود و از فعالان فرهنگی و هنری دینی حمایت جدی صورت گیرد.

کد خبر 1171290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha