فطر، عید مجاهدان عرصه جهاد اکبر است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: شب و روز عید فطر، آخرین فرصت بهره مندی از برکات رمضان است

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طبق روایات، فطر، قربان، غدیر و جمعه، تنها اعیاد مسلمانان است گفت: عید سعید فطر، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی بوده و از اهمیت، فضیلت و عظمت خاصی برخوردار می باشد.

مومنی مقدم با تاکید بر اینکه طبق احادیث فضیلت شب عید فطر، کمتر از شب قدر نیست اظهار کرد: در روایات اسلامی برای این شب و روز، دعاها و اعمال خاصی ذکر شده که شرح آن در کتاب مفاتیح الجنان ذکر شده است که از جمله آنها غسل، زیارت امام حسین(ع)، شب زنده داری، نماز، مناجات و استغفار است.
 
وی افزود: براساس حدیثی از رسول اکرم(ص)، عید فطر، روز جایزه گرفتن و حاجت خواستن است؛ طبیعتا ماهی به عظمت و شکوه رمضان که سراسر فیض و برکات الهی در آن نازل می‌‌شود، عیدی به بزرگی فطر می‌‌طلبد.

وی بیان داشت: اگرچه عید فطر یک جشن همگانی برای مسلمانان است اما کسانی که در طول یک ماه روزه داری، بر هوای نفس خود غلبه کرده و با عبودیت و بندگی و مناجات خالصانه با خدای متعال و نیز انس با قرآن کریم، زمینه مغفرت و آمرزش الهی را پیدا کرده اند، قطعا بهتر و بیشتر از برکات و جوائز این عید، که همانا آمرزش الهی است برخوردار می شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان در پایان تاکید کرد: مومنان، شب و روز عید فطر را که آخرین فرصت برای بهره مندی از سفره کریمانه خداوند متعال در ماه رمضان است را با مناجات و استفغار شبانه و اقامه نماز عید فطر مغتنم بشمارند.

کد خبر 1171354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha