برخورد صاعقه با زمین/ تمامی شهرستان های خراسان جنوبی آماده باش هستند

میرجلیلی گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اردیبهست) شاهد دو پدیده همزمان گرد و خاک و بارندگی های رگباری شدید و برخورد صاعقه با زمین خواهیم بود که تمامی شهرستان های استان به حالت آماده باش قرار گرفتند.

«سید ابوالحسن میرجلیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی در خراسان جنوبی شاهد دو پدیده بارندگی رگباری و وقوع رواناب و وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک هستیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: این دو پدیده تا صبح سه شنبه (۱۳ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت لذا تیم‌های امدادی و عملیاتی تمامی شهرستان های خراسان جنوبی در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

 

وی تصریح کرد: وقوع این پدیده ها در شهرستان های بیرجند، خوسف، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاین و طبس با شدت بیشتری خواهد بود که تیم های امدادی با فشردگی بیشتری در این شهرستان ها در حالت آماده باش هستند.

 

وی با بیان اینکه از امروز بعدازظهر سفرهای پایان ماه رمضان و تعطیلات عید فطر را خواهیم داشت لذا از مردم خواستاریم برای سفر شرایط جوی استان مبدا و استان مقصد را بررسی کنند چراکه این دو پدیده در استان های همجوار هم فعال است، گفت: مردم از سفرهای غیر ضروری در این دو روز که شاهد طوفان گرد و خاک و بارندگی های رگباری هستیم خودداری کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: ماهیت بارندگی های فصل بهار به صورت رگباری و نقطه ای است لذا حتما مردم از ایستادن و توقف در بستر رودخانه ها در این دو روز خودداری کنند.

 

وی بیان کرد: علاوه بر دو پدیده گرد و خاک شدید و بارندگی های رگباری در استان، بعد از ظهر امروز و بعد از ظهر فردا (12 اردیبهشت) برخورد صاعقه با زمین را خواهیم داشت که خواهشمندیم باغداران و دامداران طی این دو روز از چرای دام در مراتع خودداری کنند.

کد خبر 1171371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha