آبگذاری کانال راست فومنات و سنگر آغاز شد

خانی‌پور با بیان اینکه روند آبگذاری کانال راست فومنات و سنگر از یکشنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود گفت: آبگذاری کانال‌های راست و چپ سد سفیدرود به مدت ۱۶ روز ادامه دارد و پس از آن چهار روز قطع و مجددا هشت روز وصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد جواد خانی‌پور» شامگاه(شنبه،۱۰ اردیبهشت ) در گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که رهاسازی آب سد سفیدرود بر اساس نوبت بندی در چند مرحله انجام خواهد گرفت اظهار داشت: با تغییری که در بحث رهاسازی آب سد سفیدرود انجام شد یکشنبه ۱۱ اردیبهشت کانال راست فومنات و سنگر آبگذاری خواهد شد.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان عنوان کرد: آبگذاری کانال‌های راست و چپ سد سفیدرود به مدت ۱۶ روز ادامه دارد و پس از آن روند آبگذاری چهار روز قطع می‌شود و مجددا به مدت هشت روز روند رهاسازی آب سد در داخل کانال‌های آبیاری شروع می‌شود. 

 

خانی‌پور با بیان اینکه کانال چپ سد سنگر تامین کننده آب کشاورزی اراضی مرکزی استان گیلان است تصریح کرد: این کانال هم از صبح ۱۴ اردیبهشت آبگذاری خواهد شد و روند استمرار رهاسازی آن به شکلی که قبلا اشاره شد خواهد بود از طرفی بین شش تا پنج روز طول می‌کشد تا آب کانال‌ها به قسمت‌های انتهایی آبخور سد سفیدرود برسد.

 

وی ضمن توصیه و سفارش به کشاورزان گیلانی در سالی که با بحران آب مواجه‌ایم خاطرنشان کرد: از کشاورزان انتظار داریم حتما تقویم زراعی را رعایت کنند و نشای برنج شالیزارهای خود را به موقع انجام دهند و در مدیریت آب شالیزارها هم با میراب‌ها همکاری داشته باشند.

کد خبر 1171393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha