۱۲۰ نفر از عوامل اجرایی در جمع آوری فطریه مشارکت دارند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: ۱۲۰ نفر از عوامل اجرایی در جمع آوری فطریه این شهرستان مشارکت دارند.

«اصغر نورمحمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال مبلغ زکات فطره برای هر نفر ۳۶ هزار تومان و کفاره غیر عمد و عمد نیز به ترتیب ۱۰ و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان، با اشاره به 130 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی عنوان کرد: از این تعداد 105 پایگاه روستایی و 25 پایگاه شهری است که در امر جمع آوری فطریه و کفارات، 120 نفر عوامل اجرایی با این نهاد همکاری می کنند.

 

نورمحمدیان خاطرنشان کرد: از مجموع کل پایگاه های جمع آوری فطریه این شهرستان 25 پایگاه شهری زیرنظر کمیته امداد، 25 پایگاه توسط مراکز نیکوکاری و 80 پایگاه روستایی است که زیر نظر دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی فعالیت و مشارکت دارند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال فطریه در این شهرستان جمع آوری شد، اضافه کرد: کمک به نیازمندان، بازسازی منازل محرومان و نیازمندان، توزیع بسته معیشتی در بین مستمندان و از جمله نمودهای عینی زکات در جامعه هستند که می‌توانند تأثیرگذاری ویژه‌ای برای ترویج بیشتر این فریضه الهی داشته باشند.

 

وی بیان کرد: همچنین مبلغ زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی ۱۰۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام شده است.

 

هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل  بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

کد خبر 1171435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha