پیکر مرحوم طالب زاده در حرم مطهر رضوی طواف داده شد

پیکر نادر طالب زاده بامداد امروز وارد مشهد شد و مراسم طواف و وداع آخر پیکر او در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور جمعی از خدام و دوستداران این هنرمند انقلابی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، پیکر مرحوم نادر طالب زاده مجری، مستندساز، تهیه کننده و بازیگر متعهد و  انقلابی بامداد امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت وارد مشهد شد و مراسم طواف و وداع آخر پیکر او در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور جمعی از خدام و دوستداران این هنرمند انقلابی برگزار شد.

 

پس از برگزاری مراسم وداع با پیکر این هنرمند انقلابی در مشهد، پیکر وی به تهران منتقل شد تا مطابق برنامه صبح یکشنبه، از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر (عج) مراسم تشییع برگزار ‌و در کنار مزار شهید آوینی به خاک سپرده شود.

 

نادر طالب زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون عصر جمعه نهم اردیبهشت۱۴۰۱ در سن ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت، طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما بود.

 

وی دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود. وی همچنین مجری برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله برنامه «عصر» شبکه افق بود. او سال‌ها به مستندسازی مشغول بود و در حوزه سینما علاوه ‌بر کارگردانی جشنواره‌های مختلفی را برگزار کرد.

 

از مهمترین جشنواره‌های جریان‌سازی که او در این سال‌ها دبیری‌اش را به‌عهده داشت می‌توان به جشنواره فیلم «عمار» اشاره کرد، همچنین کنفرانس افق نو از دیگر رویدادهایی بود که با دعوت از چهره‌های بین‌المللی در عرصه مبارزه علیه استعمار و استکبار برگزار می‌کرد.

 

طالب‌زاده کارگردانی فیلم سینمایی و نسخه سریالی "بشارت منجی" را نیز در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1171463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha