بیش از یکصد نفر در صنف حلواپزی زرقان به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند

خازن گفت: بیش از یکصد نفر در صنف حلوا پز به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احسان خازن»، امروز (یکشنبه 11 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: هر سال 20 اردیبهشت به عنوان روز زرقان مراسمی برگزار می شود.

فرماندار زرقان اظهار کرد: حلوا ارده زرقان یکی از آثار ناملموس که به ثبت ملی رسیده است، است که سال 98 به ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه ارگانیک بودن و ارزش بالای غذایی حلوا از مهمترین موضوعاتی است که روی آن در جشنواره اشاره می شود، تاکید کرد: این محصول در سطح ملی و بین المللی معرفی نشده است.

خازن با اشاره به اینکه اولین جشنواره ملی حلوا ارده برگزار کنیم، افزود: ساختار جشنواره شکل گرفت و این جشنواره اشتیاق زیادی در بین صنف حلواپز شهرستان ایجاد کرده و بیش از نیمی از هزینه های این جشنواره ملی توسط شهرداری تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره خروجی کار و اشتغال شهرستان بود، افزود: تسهیلات ویژه ای برای این صنف در نظر گرفته شود و یکی از خروجی های این جشنواره ایجاد شهرک صنعتی حلوا ارده باشد که از معافیت و تسهیلات استفاده شود و این موضوع می تواند اقتصاد شهرستان را متحول کند.

خازن با اشاره به اینکه بیش از یکصد نفر در صنف حلوا پز به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: اشتغالی که در آینده ایجاد می شود بستگی دارد به ایجاد شهرک صنعتی حلوا ارده دارد که توسعه کارگاه ها را شاهد خواهیم بود و صنایع بسته بندی در کنار کارگاه ها باید شکل گیرد.

کد خبر 1171468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha