مردم از حریم و بستر رودخانه و مسیل ها فاصله بگیرند

خراسان شمالی طی دو روز آینده شاهد بارش های ناگهانی و آبگرفتگی معابر و مسیل ها و خطر طغیان رودخانه هاست و ضروری است مردم برای حفظ جان خویش و خانواده هایشان از بستر و حریم رودخانه ها فاصله بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به گزارش هواشناسی، خراسان شمالی طی دو روز آینده شاهد بارش های ناگهانی و آبگرفتگی معابر و مسیل ها و خطر طغیان رودخانه هاست و ضروری است مردم برای حفظ جان خویش و خانواده هایشان از بستر و حریم رودخانه ها فاصله بگیرند.

 

بر این اساس؛ این سامانه بارش زا تا عصر سه شنبه  به صورت رگبار، رعد و برق، تگرگ و تندر است و موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها می شود.

 

آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و لغزندگی سطح جاده ها و همچنین خیزش گرد و خاک، شکستن درختان و آسیب به سازه های موقت از مهم ترین مخاطرات سامانه جوی طی دو روز آینده است.

 

بر این اساس توصیه می شود مردم شریف استان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند و به مخازن سدها و بندهای انحرافی نزدیک نشوند.

کد خبر 1171492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha