با تولید هنرمندانه محتوا به احیای معروفات کمک کنیم/نسخه علامه حسن زاده آملی برای داشتن زندگی پاک

معصومی گرجی بابیان اینکه فعالیت در فضای مجازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر می تواند کمک بزرگی به احیای این فریضتین کند، گفت: متاسفانه درجامعه ما حسادت، رقابت نادرست و چندصدایی وجود دارد اگر این‌ها را حل کنیم درعرصه امربه معروف موفق خواهیم بود.

«مهدی معصومی گرجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه بحث احیای معروفات و نهی از منکرات در جامعه مهم و ضروری است، اظهار کرد: برای تحقق این مهم اولا فرهنگ جامعه باید تقویت شود چرا که جهت‌دهنده همه حوزه‌ها است در هر کشور مجموعه ای از رفتارها نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است، ما اول باید فرهنگمان را تقویت کنیم اگر آن را گسترش ندهیم در هیچ یک از امور موفق نخواهیم بود.

 

رئیس حوزه هنری استان مازندران گفت: مسئله امر به معروف ریشه در دین و اعتقاداتمان دارد راهی است که انسان را از انجام یک کار ناپسند نهی می‌کند ارائه شیوه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما بسیار مهم است و وقتی شیوه‌های درست را پیاده نکنیم آسیب می‌بینیم.

 

وی با ابراز تاسف از عدم موفقیت در احیای درست این فریضتین الهی، افزود: در گذشته شیوه های تحکمی و ضرب و شتمی به جامعه آسیب زد و از رشد آن جلوگیری کرد ما در مقابل فرهنگ غرب نایستادیم وقتی برای بودجه های فرهنگی ارزشی قائل نیستیم و در عوض به بودجه انجام امورات عمرانی و تملک ساختمانی نگاه ویژه داریم چطور میتوانیم پیشرفت کنیم در مقابل آنطرف آبهای کشور عده‌ای با امکانات روز محتواهایی را تولید می‌کنند که با آداب و فرهنگ و پوشش ما کار دارد از این طرف ما فقط شعار میدهیم نباید انتظار داشته باشیم رفتارهای جامعه براساس دین و شریعت باشد.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه امروز در جامعه ما در عرصه فرهنگ و هنر با مسائل و چالش های زیادی مواجه هستیم، ادامه داد: به طور نمونه با ساخت بزرگ راه افرادی با فرهنگ‌های مختلف آداب و رسوم ما را مختل می‌کنند این مسائل باعث شده نتوانیم به منکرات خوب بپردازیم.

 

وی با انتقاد از شیوه های سطحی اجرای امریه معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اینکه در خیابان بگوییم این کار غلط است انجام ندهید روش درستی نیست به فرموده امام علی (ع) زمانه امروز با دیروز تفاوت دارد و ما باید آدم زمانه خودمان باشیم با شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.

 

معصومی گرجی خاطرنشان شد: تعریف کردن الگو و مسیر برای افراد با انجام کار روانشناسی و ساخت محیط مناسب و پیوست فرهنگی جواب می دهد نه صرفا حرف و گفتمان! اینکه به یک خانم رودرو بگوییم حجابت را درست کن صحیح نیست این کار نیاز به تبلیغ با شیوه مناسب دارد اینکه درون یک بوستان عده‌ای برای گوش سپردن به سخنان یک روانپزشک دور هم جمع شوند تاثیر بهتری دارد.

 

وی از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه برای احیای درست امربه معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: ما در گام دوم انقلاب به اربعین رسیدیم خداوند به ما مهلت زیادی داده، امروز زمان عمل فرا رسیده نباید فرصت را از دست بدهیم، باید آسیب‌ها را ببینیم و بررسی کنیم از زبان هنر استفاده کنیم تا در جامعه خودمان کارآمد باشیم و امید ببخشیم.

 

معصومی گرجی بیان کرد: اکنون نسل جوان ما تحت تاثیر برخی فرهنگ های غربی هستند، جای خالی تولید محتوا مختص جوانان کشور حس می‌شود، برای تولید محتوا فرهنگی یک دستگاه فرهنگی کوچک با بودجه ضعیف نمیتواند قد علم کند‌، با همدلی و یکدلی دست به دست هم میتوانیم برای جامعه کار کنیم.

 

وی با بیان اینکه برای احیای معروفات در یک خانواده والدین باید همراه با هم کار کنند، گفت: متاسفانه در جامعه ما حسادت، رقابت نادرست و چندصدایی وجود دارد اگر این‌ها را حل کنیم در عرصه امر به معروف می‌توانیم موفق باشیم، در ابتدا باید خودمان را اصلاح کنیم هنر مسیری است برای رسیدن به تعالی.

 

معصومی گرجی اضافه کرد: به قول علامه حسن زاده آملی(ره) این انسان شریف و نایاب در عرصه علم و عمل که پاک زندگی کرد، میگفت در هر لباسی هستی انسان باش پاک زندگی کن به هر چیزی که می‌خواهی رو کنی بو بکش و سالم زندگی کن، اگر همین را سرلوحه قرار دهیم نتیجه خواهیم گرفت.

 

وی بیان کرد: متاسفانه دنیا به سمت و سویی پیش میرود که رنگ و روی ما را خراب کرده و ما را درگیر خودش می‌کند امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این استان بتوانیم در مسیر حفظ این‌ها قدم برداریم امیدواریم بتوانیم نشاط ایجاد کرده و راه و مسیر درست را به مردم بیاموزیم و از مفاهیم ناب قرآنی بگوییم‌.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت برای احیای درست امربه معروف و نهی از منکر است به شرط تولید محتوا مطلوب، گفت: ایثار و ازخودگذشتی جزو معروفات است همه اینها را در آثار تولیدی حوزه هنری مازندران ارائه می‌کنیم امید آنکه با همدلی و دست به دست هم دادن‌ها در کنار تزریق بودجه مناسب با حضور تیم قدرتمند فضای مجازی را دریابیم نسل جوان را نجات دهیم این گوشی‌ها خیلی خطرناک است، ما در حوزه هنری آمادگی کامل داریم.

کد خبر 1171543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha