تربیت بیش از ۲۰۰ هنرجو در انجمن خوشنویسان آران و بیدگل

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه شهرستان آران و بیدگل گفت: طی دو دهه فعالیت هنری انجمن خوشنویسان آران و بیدگل، تاکنون بیش از ۲۰۰ هنرجو از این انجمن فارغ التحصیل شده اند.

«فریبا قپانداری بیدگلی» در حاشیه همایش خوشنویسی مشق نور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طی دو دهه فعالیت هنری انجمن خوشنویسان آران و بیدگل، تاکنون بیش از ۲۰۰ هنرجو فارغ التحصیل شده اند

 

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه آران و بیدگل افزود: این انجمن از سال ١٣٨٠ به صورت رسمی و زیر نظر انجمن خوشنویسان ایران در شهر آران و بیدگل کار آموزشی خود را آغاز کرد و سابقه دو دهه فعالیت هنری دارد.

 

قپانداری ادامه داد: انجمن خوشنویسان آران و بیدگل هم اکنون ۳۵ فارغ التحصیل ممتاز و ۸ نفر فارغ التحصیل فوق ممتاز در انجمن خوشنویسان ایران دارد و در طول سال های گذشته جشنواره ها، نمایشگاه ها، کلاس های خط و خوشنویسی و تذهیب بسیاری برای هنرجویان تدارک دیده است.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: انجمن خوشنویسان ایران بعد از پیروزی انقلاب به برکت جمهوری اسلامی ایران و فعالیت های استاد «غلامحسین امیرخانی» به ثبت رسمی رسید لذا یکی از با قدمت ترین انجمن هاست و با تلاش استادامیرخانی تعداد شعبات انجمن به ۳۶۰ شعبه در داخل کشور و ۲۰ شعبه در خارج از کشور رسید.

 

قپانداری ادامه داد: خط فارسی بارها و بارها مورد هجمه بیگانگان قرار گرفته و برای حذف این خط بسیار تلاش شد ولی با تلاش اساتیدی همچون علی اکبرخان و سیدحسن و سید حسین میرخانی، خط فارسی برای همیشه حفظ شد.

 

 

همایش مشق قلم به همت انجمن خوشنویسان آران و بیدگل و با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و هنرجویان رشته خوشنویسی در سفره خانه سنتی عمارت دربار آران و بیدگل برگزار شد.

 

کد خبر 1171646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha