انتقاد شدید استاندار ایلام از تعلل در ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه با مدیریت جهادی فاز اول بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی تا پایان خرداد باید افتتاح شود، گفت: مشکل مالی برای تکمیل فاز نخست بیمارستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «حسن بهرام نیا» صبح امروز(۱۱ اردیبهشت) در بازدید از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام، در جمع خبرنگاران، با انتقاد از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به خاطر تعلل سه هفته ای برای امضا و انعقاد قرارداد با آب و فاضلاب استان جهت تسریع در تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام، ابراز کرد: لاک پشتی عمل کردن در قاموس ما نیست، مدیریت جهادی می خواهیم.

 

 استاندار ایلام بیان کرد:  امروز حسب وعده ای که داده شده بود در معیت مسئولان مربوطه برای بازدیدی از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام انجام شد، این بیمارستان بنا بود قبل از سال گذشته در فاز اول به بهره برداری برسد که به دلیل آتش سوزی، کابل ها از بین رفته  و تقریبا مانع از  افتتاح شد و البته تجهیزات پزشکی هنوز هم فراهم نشده  و قول دادند که به زودی فراهم شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده، مقرر شده است که با تلاش مدیران دستگاه های مرتبط تا پاین  خردادماه سال جاری فاز اول بیمارستان به افتتاح و بهره برداری  برسد و مابقی فازهای بیمارستان متناسب با تامین  اعتبار و پرسنل در زمان های بعدی افتتاح شود.

 

بهرام نیا با بیان اینکه برای تکمیل این طرح بزرگ باید جهادی عمل کرد و تاخیر چند باره تحت هیچ عنوانی در تکمیل این پروژه پذیرفتنی نیست، گفت: مشکل مالی برای تکمیل فاز نخست بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام وجود ندارد.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: چنانچه فاز نخست طبق زمانبندی تعیین شده به بهره برداری برسد برای تکمیل دیگر فازها متناسب با نیاز تلاش خواهیم کرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این زمینه اظهار کرد: با توجه به آتش سوزی که در سیستم برق رسانی بیمارستان به وجود آمد، بهره برداری از فاز اول این مجموعه به تاخیر افتاد  و با توجه به نصب تجهیزات، تلاش می شود که تا پایان خرددماه سال جاری  فاز اول به بهره برداری برسد.

 

« جاسم محمدی» گفت: امید است در موعد مقرر فاز اول شامل بخش اورژانس با  ۴۸ تخت و بخش اولیه داخلی با امکانات اولیه راه اندازی شود، برای راه اندازی کامل بیمارستان بیش از  ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ولی برای افتتاح فاز اول مشکل اعتباری وجود ندارد.

 

گفتنی است، بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام در ۶۵ هزار مترمربع در حال حاضر دارای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

کد خبر 1171666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha