سعدی شیرازی دنیا دیده ترین و سخنورترین شاعر ایران می توان نامید

اصنافی گفت: سعدی در زمانه ای که اغلب شعرا انزوا گزیده بودند، سفر کرد و با رویکرد اجتماعی، سفرها دیده ها و شنیده ها را روایت کرد و او دنیا دیده ترین و سخنورترین شاعر ایران می توان نامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امشب (یکشنبه 11 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه بزرگداشت سعدی شیرازی که در آرامگاه سعدی شیرازی برگزار شد، گفت: شیراز شهر گنبدهای فیروزه ایست.

شهردار شیراز با یادآوری این مطلب که عید فطر پاداشی الهی بر عبادت های یک ماهه عزیزان است، اظهار کرد: گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیراز است و یاد کنیم که سعدی شیرازی را یاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنده بودن زبان شیرین فارسی را مدیون سعدی هستیم، تاکید کرد: شهر شیراز به مانند سال های گذشته میزبان مهمانان بوده است.

اصنافی با اشاره به اینکه سعدی در زمانه ای که اغلب شعرا انزوا گزیده بودند سعدی شیرازی با رویکرد اجتماعی، سفرها دیده ها و شنیده ها را روایت کرد و او دنیا دیده ترین و سخنورترین شاعر ایران می توان نامید، اظهار کرد: سعدی به درد تمام جامعه کار دارد و به موضوع اجتماعی بی تفاوت نبوده است.

اصنافی گفت: او هوشمندانه نسخه زندگی برای امروز ما تجویز کرده است و شیراز شهر فرهنگ و هنر است که گوهرهایی نظیر حافظ و سعدی دارد.

کد خبر 1171720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha