تکلیف استاندار پهناورترین استان کشور مشخص شد

سرانجام پس از گذشت قریب ۹ ماه از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم، تکلیف استاندار پهناورترین استان کشور مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرانجام پس از گذشت قریب ۹ ماه از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم، تکلیف استاندار پهناورترین استان کشور مشخص شد.

 

 

 

از همان ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم؛ تغییر استاندار کرمان به عنوان یک مطالبه جدی از طرف گروه های مختلف پیگیری و گزینه های مختلفی برای سکان استانداری کرمان مطرح می شد.

 

 

 

طی این مدت برخی گروه ها و چهره ها، به صورت حضوری و کتبی درخواست تغییر استاندار کرمان را به شخص رئیس جمهوری انتقال داده و منتظر اقدام دولت بودند زیرا رخوت و سستی و بی انگیزگی در بسیاری از ادارات مشهود بود.

 

 

 

از سویی، با آغاز سفرهای استانی رئیس جمهوری، مردم در پهناورترین استان کشور انتظار حضور هیئت دولت در استان را داشتند تا تحولی به ویژه در نقاط محروم رخ بدهد که شاید بلاتکلیفی وضعیت استاندار، یکی از مهمترین دلایل عدم انجام این سفر بود؛ گرچه آیت الله رئیسی در جریان سیل جنوب استان کرمان بلافاصله پس از بازگشت از سفر روسیه، به مناطق سیل زده جنوب کرمان آمد و باعث قوت قلب مردم شد.

 

 

 

 

بهرحال پس از ماه ها بحث بر سر این موضوع در نهایت؛ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تکلیف استانداری کرمان مشخص شد و محمدمهدی فداکار داورانی به عنوان گزینه ای که از ماه ها قبل نام او در میان چند نفر گزینه احتمالی استانداری کرمان مطرح بود؛ از هیئت وزیران رای اعتماد گرفت و جایگزین علی زینی وند؛ استاندار سابق شد.

 

 

 

روابط عمومی استانداری کرمان؛ یکشنبه شب(۱۱ اردیبهشت) اعلام کرد: در جلسه امروز اعضای دولت پس از بررسی سوابق اجرایی و مدیریتی محمد مهدی فداکار داورانی به عنوان استاندار منتخب کرمان رأی اعتماد داد.

 

 

 

استان کرمان؛ سالهاست که قربانی بازی های سیاسی و سیاست زدگی است؛ اکنون که با روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله رئیسی، گروه های مختلف به اقدامات و خدمات این دولت چشم امید بسته اند انتظار می رود استاندار جدید کرمان فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه ای، تحول همه جانبه در استان را اولویت خود قرار داده و کرمان را آنگونه که شایسته جایگاه واقعی آن به ویژه پس از شهادت سردار بزرگ مقاومت؛ سپهبد سلیمانی است؛ در ابعاد مختلف ارتقا دهد.

 

 

 

 

گفتنی است؛️  فداکار که پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی کشور بود، دارای سوابق متعدد اجرایی و فرهنگی از جمله معاونت اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم،  معاونت طرح و توسعه دانشگاه پیام نور کشور، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، عضویت هیات امناء چندین دانشگاه، عضویت هیات امناء موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، عضویت هیات امناء بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد رودکی و ریاست هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) دارد و از رزمندگان دوران دفاع مقدس و اهل شهرستان رفسنجان است.

کد خبر 1171729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha