مبلغ زکات فطره برنج برای هر نفر ۱۵۰هزار تومان و گندم ۴۰هزار تومان/ کفاره روزه، روزی ۱۰ هزار تومان است

نماینده ولی فقیه در گلستان، مبلغ زکات فطره را اعلام کرد و گفت: مبلغ زکات فطره برنج برای هر نفر ۱۵۰هزار تومان و گندم ۴۰هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در جمع خبرنگاران با تبریک عید سعید فطر در خصوص میزان زکات فطریه و کفاره روزه گفت: با توجه به سوال مومنین، با بررسی های انجام شده اگر مردم برای فطریه بخواهند گندم بدهند نفری 40 هزار تومان محاسبه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر مومنین قصد پرداخت برنج را دارند، میانگین برنج برای هر کیلو، 50 هزار تومان محاسبه شده که برای هر فرد 150 تومان است.

 

وی ادامه داد: کسانی که تمکن مالی دارند هر چه بیشتر خدمت کنند و آن برنج مصرفی شان را پرداخت کنند، به نفع دنیا و آخرتشان است.

 

آیت الله نورمفیدی در خصوص پرداخت کفاره روزه نیز گفت: کسانی که در ماه عذر داشتند و نتوانستند در ماه رمضان روزه را بگیرند، اگر می توانند در طول سال روزه را قضا بگیرند انجام دهند ولی آنهایی که نمی توانند قضا را بگیرند آنها به عنوان کفاره می توانند ادا کنند.

 

وی افزود: کفاره نیز با قیمت الان گندم روزی 10 هزار تومان و یک ماه 300 هزار تومان محاسبه شده که باید به کسانی داده شود که صرف خوراک (حداقل نان) شود.

 

کد خبر 1171806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha