اولین کارگاه آموزشی روابط عمومی دانش بنیان برگزار می‌شود

اولین کارگاه آموزشی روابط عمومی دانش بنیان با برنامه‌ریزی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران و تدریس حمید شکری‌خانقاه برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه،حمید شکری‌خانقاه، نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و مدرس این کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی در توصیف این حرکت ارتباطی گفت: سرمایه‌گذاری بر روی منابع انسانی و فناوری‌های نوین ارتباطی به گونه‌ای که امکان دسترسی به مهارت‌ها و توانایی‌ها و آشنایی با فناوری‌های جدید از طریق آموزش‌های رسمی و همگانی برای همگان فراهم شود از جمله پیش شرط‌های اصلی توسعه روابط عمومی دانش بنیان است.

 

شکری‌خانقاه افزود: به عبارتی توسعه روابط عمومی دانش‌بنیان مستلزم توسعه منابع انسانی خلاق با رویکرد ارتباطات نوین و توسعه سواد ارتباطی است.

 

وی با تاکید بر توسعه سواد ارتباطی برای مدیران نظام ارتباطات کشور گفت: ایجاد و توسعه روابط عمومی دانش بنیان بستگی به افزایش و توسعه سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای و نوآوری و خلق ایده‌های جدید در نظام ارتباطات سازمان‌ها و جامعه مخاطب دارد. دانش بنیان سازی روابط عمومی مستلزم ایجاد بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهش‌های ارتباطی و طرح و برنامه‌ریزی ارتباطی براساس تحقیق و توسعه است.

 

نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی با تاکید بر نقش محوری مطالعات ارتباطی بیان داشت: به منظور توجه به مقوله نوآوری و به تبع آن، رشد و توسعه روابط عمومی‌های دانش بنیان باید سرمایه‌گذاری و توجه کافی به پژوهش، تحقیق، تولید دانش، جامعه محور بشود و سازمان‌ها شرایط مناسب را برای توسعه روابط عمومی و اجرای برنامه‌های ارتباطی دانش محور، و نه داده محور،  فراهم کنند.

 

این مشاور و برنامه‌ریز ارتباطی در ادامه گفت: یکی از شاخص‌های نظام نوآوری در تعیین میزان روابط عمومی دانش بنیان تعداد محققان این حوزه در هر روابط عمومی نسبت به تعداد روابط عمومی‌ها و سازمان‌هاست. البته امیدواریم اساتید و پژوهشگران حوزه مدیریت رسانه و روابط عمومی، برای توسعه سواد رسانه‌ای و سواد ارتباطی و ایجاد روابط عمومی دانش بنیان متمرکز شوند.

 

کد خبر 1171831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha