بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی در مناطق مختلف گیلان فراهم شود

ثقتی با تاکید بر اینکه شهر رشت و استان گیلان در حوزه قرآن و عترت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند گفت: بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی باید در تمام مناطق مختلف گیلان فراهم شود/

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» در مراسم اختتامیه سی روز با قرآن کریم که در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد ضمن تبریک پیشاپیش حلول عید سعید فطر اظهار داشت: باور ما این است که میراث یک رویداد خوب و یک اتفاق مبارک یعنی همین برنامه سی روز با قرآن، توفیقی است که به همه ما به نوعی به ارث رسید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان محفل سی روز با قرآن را ثروت و گنجی تمام نشدنی خواند و عنوان کرد: این محفل به عنوان یکی از قدیمی ترین محافل قرآن کریم و نگین انگشتری محافل قرآنی شهر رشت محسوب می‌شود که در تمام این سال ها بدون وقفه برگزار شده است و جا دارد بیشتر از اینها از آن بهره جویی شود. 

 

ثقتی با تاکید بر اینکه راه برون رفت از ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی، فقر فرهنگی و مذهبی تحقق آرمان شهر قرآنی است افزود: این آرمان شهر قرآنی می‌تواند بر تمام ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها و فقرهای عاطفی و نداشته های معنوی خط بطلان بکشد.

 

وی گفتمان دولت مردمی و جهادی سیزدهم را تحقق آرمان شهر قرآنی ذکر کرد و گفت: این امر و تحقق آن بر تمام کارگزاران فرهنگی کشور تکلیف است تا به واسطه آن زمینه لازم برای ظهور حضرت بقیة الله العظم(عج) فراهم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: باور ما این است که شهر رشت و استان گیلان یکی از مناطقی است که حرف برای گفتن دارد و در حوزه قرآن و عترت گنج و سرمایه عظیمی را داراست که افتخاری برای استان محسوب می‌شود.

 

ثقتی با اشاره به اینکه گیلان از حیث قرآن و عترت بسیار غنی است اظهار داشت: بر ما کارگزاران فرهنگی تکلیف است که بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی را تسهیل کنیم و فضای آموزشی و امکانات لازم را از این حیث در سطح شهرها و مناطق مختلف استان گیلان پراکنده کنیم.

 

وی ضمن تاکید بر روی آوردن تمام خانواده‌ها و اولیا به امر هدایت فرزندانشان به سمت قرآن آموزی عنوان کرد: وقتی فرزندی، خانواده‌ای و در نهایت جامعه‌ای به سمت فرهنگ قرآنی سوق پیدا کند تمام این لایه‌ها از بدی‌ها، کجی‌ها و آسیب‌ها در امان مانده و با تعالیم قرآنی واکسینه می‌شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: خوشحالم مدیران شهرداری رشت، اعضای شورای شهر، رییس کمیسیون فرهنگی شورای مدار فعالیتها و کارکردهای خود را در مسیر قرآن و عترت قرار داده‌اند و چنین سیاستگذاری مطمئنا بهترین راهکار خواهد بود.

 

کد خبر 1172015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha