نُدبه؛ یک دعای سیاسی عاطفی/ عید واقعی، زمان ظهور است

استاد حوزه علمیه کرمان گفت: توصیه به دعای ندبه در روز عید(جمعه و فطر و قربان و غدیر) که همه خوشحال هستند، یادآوری می کند که مسئله انتظار و ظهور در هیچ شرایطی نباید فراموش شود.

آیت الله احمد شیخ بهایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان در خصوص توصیه به دعای ندبه در چهار عید جمعه، فطر، قربان و غدیر گفت: شاید یکی از دلایل آن این باشد که در هر عیدی  منتظر ظهور هستیم زیرا خوشحالی واقعی در عید زمانی است که امام علیه السلام در بین ما باشد و دسترسی مستقیم به ایشان داشته باشیم و حضرت، راه را به ما نشان بدهد.

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: دعای ندبه سیر تاریخ انبیا و ائمه را با دید حرکت جهانی نشان می دهد و در ابتدای دعا یک قاعده کلی را مشخص می کند و آن اینکه ایشان از امتحانات سخت پیروز بیرون آمدند و شایستگیِ هدایتگری دیگران را کسب کردند.

 

 

 

وی بیان کرد: این دعا، سپس درباره پیامبران اولوالعزم و حضرت رسول و امام علی علیه السلام و ظلم هایی که به حضرت شد، ادامه می یابد و پس از اشاره گذرا به ائمه اطهار، به امام زمان می رسد که در اینجا ندبه کردن آغاز می شود.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به اینکه در این دعا صفات عالیه ای که بیشتر جنبه های اجتماعی را در بر دارد درباره امام زمان مطرح و پس از آن صحبت مستقیم با حضرت آغاز می شود؛ اظهار کرد: دعای ندبه یک دعای سیاسی و عاطفی است که خط بندی ها و مرزبندی ها را نشان می دهد.

 

 

 

وی ادامه داد: توصیه به دعای ندبه در روز عید(جمعه و فطر و قربان و غدیر) که همه خوشحال هستند، یادآوری می کند که مسئله انتظار و ظهور در هیچ شرایطی نباید فراموش شود.

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان؛ دعای ندبه را از ادعیه معتبر خواند.

کد خبر 1172048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha