عید سعید فطر، روز هدیه گرفتن از ذات اقدس الهی است

حجت‌الاسلام موسوی عید سعید فطر را روز هدیه گرفتن از ذات اقدس خداوند سبحان دانست و گفت: کسانی که در ماه رمضان روزه نگرفتند، از این مسابقه بزرگ عقب ماندند و افرادی دیگر با دل‌هایی شیفته و عاشق به روزه‌داری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (سه شنبه ۱۳ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در بلوار راه‌آهن اندیمشک برگزار شد، با بیان اینکه عید سعید فطر، روز بزرگ و عظیمی است اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی بزرگ محسوب می‌شود که باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

 

امام جمعه اندیمشک عید سعید فطر را روز هدیه گرفتن از ذات اقدس خداوند سبحان دانست و افزود: کسانی که در ماه رمضان روزه نگرفتند، از این مسابقه بزرگ عقب ماندند و افرادی دیگر با دل‌هایی شیفته و عاشق به روزه‌داری پرداختند.

 

وی اذعان کرد: دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه به وداع امام سجاد (ع) با ماه مبارک رمضان پرداخته که بسیار جانسوز و جانکاه است.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: ماه بزرگ رمضان به عنوان قطعه‌ای از زمان باشعور به حساب می‌آید و بر علیه کسانی که حرمت این ماه را شکستند و به نفع کسانی که حرمت آن را نگه‌داشتند، شهادت خواهد داد.

 

وی عنوان کرد: ماه عزیز رمضان برای کسانی که روزه‌داری کردند، جایگاه بالایی دارد اما برای افرادی که حرمت شکستند و توجهی نداشتند، مانند یک زندان است.

 

امام جمعه اندیمشک در ادامه بیان روايات و احادیثی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در وصف ماه مبارک رمضان پرداخت.

 

در حاشیه برگزاری این آئین معنوی، پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره و ایستگاه صلواتی جهت پذیرایی از نمازگزاران برپا شدند.

 

کد خبر 1172066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha