کمک بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم به نیازمندان در ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام روحانی از کمک بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم رودسر در ماه مبارک رمضان امسال به فقرا و نیازمندان خبر داد و گفت: در ماه رمضان دو هزار و ۱۶۰ سبد کالا و ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (سه‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت) در خطبه اول نماز عید سعید فطر اظهار داشت: این روز بسیار فرخنده و مبارک را به ساحت مقدس امام عصر(عج)، نایب برحقش مقام معظم رهبری و به همه برادران و خواهران نمازگزار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه بعد از یک ماه عبادت ما ماه رمضان را با نماز باشکوه عید فطر بدرقه می‌کنیم افزود: در معراج خداوند به پیغمبر اکرم(ص) عیدی داد و عیدی پروردگار به ایشان نماز بود و فرمود نماز معراج مؤمن است.

 

روحانی با تاکید بر اینکه مومنان با اقامه نماز واقعی می‌توانند به معراج بروند افزود: وقتی نماز در عید فطر اقامه می‌شود زمان آن مقدس و زمانش زمان ضیافت است لذا به هر کسی چنین عیدی داده نمیشود و سعادت میخواهد که چنین عیدی از پروردگار متعال دریافت نماییم. 

 

وی تصریح کرد: خداوند متعال وقتی مساجد را توصیف می کند، می‌فرماید مسجد جای تشرف و طهارت است بنابراین اگر مساجد ما مساجد باشند همه جای عالم آباد میشود زیرا مسجد برای تطهیر وضع شده است و باید خودمان را در خانه خدا مطهر کنیم. 

 

روحانی اظهار داشت: دشمنان و شیاطین درون و بیرون در کمین هستند تا هرآنچه که در این سی روز ماه مبارک رمضان به دست آوردیم را از ما بگیرند فلذا باید مراقب دستاوردهای خود باشیم.  

 

امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه دوم نماز عید سعید فطر ضمن توصیه و دعوت همه نمازگزارن به کسب و رعایت تقوای الهی اضافه کرد: از این تریبون مقدس تشکر ویژه ای دارم از امت وفادار به امامین انقلاب برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس که علی رقم شروع کار کشاورزی حضورشان بسیار چشمگیر بود. 

 

روحانی عنوان کرد: رهبر عزیزمان در سخنرانی روز جهانی قدس فرمودند این حضور حقیقتا یک حماسه بود و واقعا مردم حماسه آفریدند و بعد از دو سال مجدداً فریاد مرگ بر صهیونیست جنایتکار و کودک کش در همه جای پنج قاره طنین افکن شد و بر اندام سست دشمن لرزه انداخت.

 

وی با تاکید بر اینکه فریاد مرگ بر اسرائیل تا آزادی مسجد الاقصی و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی هرگز نباید کهنه شود و از یاد برود افزود: انشالله حضور حماسی ملت بزرگ اسلام در سراسر عالم بشارتی برای نابودی رژیم صهیونسیتی و پیروزی نهایی جبهه مقاومت است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر روز کار و کارگر را به کارگران و روز معلم را به همه معلمان تبریک گفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری یادآور شد: قدردان جامعه فرهنگیان هستیم زیرا این عزیزان در دو سال اخیر شیوع کرونا زحمات و تلاشهای بسیار زیادی داشتند و انشالله مجلس هم در بحث اجرای رتبه‌بندی معلمان همت مضاعفی از خود بروز دهد تا همه به حق و حقوق خود برسند.

 

روحانی اذعان کرد: روز شوراها را پشت سر گذاشتیم و من به همه عزیزان شوراهای شهر و روستا تبریک عرض می‌کنم زیرا مسئولیت سنگینی را در این شرایط از انقلاب اسلامی بر دوش دارند بنابراین با توجه به مشکلات و تنگناهای موجود، شوراهای اسلامی باید تلاش کنند تا علی رقم همه محدودیت‌ها مشکلات برطرف شود.

 

وی از نیاز شهر رودسر به عمران و آبادانی سخن گفت و افزود: شورای اسلامی و شهردار رودسر باید تلاش کنند تا در سال ۱۴۰۱ شاهد یک تحول بسیار خوب در سطح عمران و آبادانی شهر باشیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: دیروز عملیات احداث بیمارستان خصوصی ۶۴ تختخوابی همراه با هتل آن در رودسر آغاز شد و قرار شد طبق وعده بخش خصوصی این پروژه با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف سه سال تا سه سال و نیم ساخته شود و به بهره‌برداری برسد.

 

روحانی اظهار داشت: در چند موج شیوع بیماری منحوس کرونا کادر بهداشت و درمان رودسر با وجود همه کمبود امکانات تلاش مضاعفی داشته و با همه وجودشان در میدان بودند و از آنان به شکل ویژه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

وی کمک و همراهی همه مسئولان برای تسریع در عملیات ساخت بیمارستان تخصصی رودسر را لازم خواند و افزود: از مردم نوعدوست هم که در ماه رمضان به نیازمندان کمکهای زیادی داشتند و آمار این کمکها هم بسیار بالاست تشکر میکنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: طبق آمار کمیته امداد شهرستان  دو هزار و ۱۶۰ سبد کالا به ارزش ۸۶۴ میلیون تومان و ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۴۳۸ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان امسال مجموعه بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بین فقرا توزیع شد که همه از ناحیه کمک‌های مردمی بود. 

 

روحانی ضمن تشکر از خیران، مردم، کمیته امداد، بنیاد علوی، حساب ۳۱۳ یار امام زمان (عج) برای کمک به نیازمندان تصریح کرد: در شب‌های قدر قرار بود دشمنان انقلاب اسلامی در مجالس عمومی این شبها دست به عملیات انتحاری بزنند و جمع زیادی را به شهادت برسانند که با حضور سربازان گمنام امام زمان عج این توطئه‌ها به جایی نرسید.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن در ماه مبارک رمضان درصدد ضربه زدن به امنیت کشورمان بود گفت: همه دیدیم که در افغانستان چه حمام خونی راه انداختند و مساجد شیعیان را یکی پس از دیگری منفجر کرده و دهها و صدها نفر را شهید کردند و بعد هم داعش اطلاعیه داد و با همه خباثتش مسئولیت این کشتارها را پذیرفت اما در کشور ما نیروهای بیدار و دستگاههای امنیتی اجازه عرض اندام به دشمنان را ندادند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: دشمنان ما وهابیت آل سعود، رژیم کودک کش صهیونیستی و اربابش شیطان بزرگ بدانند و بشنوند رزمندگان ما در تمام دستگاه های امنیتی کشور اعم از وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی چشمانشان باز است و اگر غلطی بکنند مشت آهنین نیروهای ما بر سرشان فرود خواهد آمد.

 

کد خبر 1172093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha