برپایی ۹۰۰ موکب افطاری ساده توسط دانش ‌آموزان پیشتاز در سراسر فارس

کریمی گفت: ۹۰۰ موکب افطاری ساده توسط دانش ‌آموزان پیشتاز در سراسر استان فارس در ماه مبارک رمضان به همت سازمان دانش‌ آموزی استان برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی کریمی»، امروز (سه شنبه 13 اردیبهشت) با اشاره به رویکرد سازمان دانش آموزی فارس در ویژه برنامه ‌های ماه مبارک رمضان به خبرنگاران گفت: این برنامه ها با محوریت تقویت پیوند مسجد، مدرسه و خانواده اجرا شده اند و دانش‌آموز محوری در اولویت اجرای برنامه های سازمان دانش ‌آموزی فارس قرار دارد.

رئیس سازمان دانش ‌آموزی فارس افزود: 900 موکب افطاری ساده توسط دانش ‌آموزان پیشتاز در سراسر استان فارس در ماه مبارک رمضان به همت سازمان دانش‌ آموزی استان برپا شد.

وی اضافه کرد: دانش ‌آموزان در تهیه و توزیع افطاری ساده برای شهروندان در برپایی موکب‌های ضیافت افطاری ساده، فعالیت داشتند و خانواده‌ های آنها نیز دوشادوش فرزندانشان در میدان بودند.

کریمی تاکید کرد: این اقدام در ارتقای جایگاه مدارس فارس برای تبدیل به کرسی معنویت در بین خانواده ‌ها نقش موثری داشت و محافل انس با قرآن کریم و ضیافت افطاری ساده در اولویت برنامه های این ماه قرار گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه‌های انس با قرآن کریم، قصه‌ های قرآنی، جشنواره ضیافت اولی‌ها، جشن تکلیف روزه اولی ها، جشنواره ویژه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و ویژه برنامه‌های شب ‌های از فعالیت ‌های سازمان دانش‌آموزی فارس در این ایام بود که در 59 منطقه آموزش و پرورش سازمان دانش‌آموزی اجرا شد.

کریمی اضافه کرد: در اجرای این برنامه ‌ها سازمان بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌ آموزان نیز همکاری کردند و اجرای این فعالیت‌ ها شروعی برای برگزاری کرسی‌های دائمی در قالب ایستگاه های معنویت است.

وی گفت: با دعوت روزانه دانش ‌آموزان به مساجد هر روز یک مسجد به عنون مسجد هدف در نظر گرفته می شد و برگزاری اعتکاف رمضانیه در برخی شهرستان‌ ها و حضور پرشور دانش‌ آموزان پیشتاز در نمازهای جمعه از نمونه ‌های شاخص حضور دانش ‌آموزان در مساجد است.

کریمی با قدردانی از مشارکت حداکثری دانش‌آموزان پیشتاز در راهپیمایی روز جهانی «قدس» بیان کرد: برپایی ایستگاه های «جریان ساز بصیرت» توسط دانش ‌آموزان در روز قدس موجب خلق صحنه های زیبا و توجه عموم مردم شد.

وی اعلام کرد: بیش از 80 خبر در قالب گزارش خبری، گزارش مکتوب و ویدئویی در یک ماه گذشته توسط خبرنگاران خبرگزاری دان اموزی «پانا» منتشر و فیلم کوتاه «میهمانی لاله» در خبرگزاری «پانا» با محوریت شهدا و ماه مبارک رمضان تهیه شد.

کد خبر 1172135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha