نماز عید سعید فطر در جنوب خوزستان اقامه شد

همزمان با سراسر کشور و به شکرانه یک ماه بندگی و عبادت خالصانه روزه داران، نماز عید سعید فطر با حضور باشکوه مردم مومن، ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور شهرستان های آبادان و خرمشهر در جنوب خوزستان اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با سراسر کشور، صبح امروز (سهشنبه ۱۳ اردیبهشت) مردم مومن و ولایتمدار شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده با حضوری باشکوه و پرشور با تشکیل صفوف نماز عید، این آئین عبادی را برگزاد کردند.

 

«حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهرستان آبادان، این روز را بهترین فرصت برای دید و بازدید از اقوام و دوستان و رفع کدورت‌ها دانست و اظهار کرد: مردم و خانواده‌ها می‌بایست به سنت حسنه صله رحم توجه جدی داشته باشند چراکه این عید بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان، صله رحم، دیدار خانواده و اقوام و دوستان است.

 

امام جمعه آبادان افزود: در مراسم فاتحه خوانی و تجدید عزا با خانواده های داغدیده در یک سال گذشته بهتر است تجدید عزا نکنیم و عید را تبریک بگوئیم.

 

وی ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت  روز معلم تصریح کرد: معلمان به عنوان قشرفرهنگی تاثیرگذار جامعه نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری ابراز کرد: شهید مطهری عالمی عامل بود و  به علمی که داشت عمل کرد.

 

«حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور» نیز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهرستان خرمشهر، با بیان اینکه می بایست برای حفظ دستاوردهای معنوی و اخلاقی ماه رمضان تلاش کرد گفت: رمضان و حضور در نماز عید فطر نماد وحدت مسلمانان و سراسر دستاورد است که تقوا الهی بارزترین دستاورد آن محسوب می شود.

 

امام جمعه خرمشهر با اشاره به اهمیت حفظ وحدت بین مسلمانان افزود: اتحاد مسلمانان می تواند ظلم و ستم دشمنان را ریشه کن کند.

 

وی به ابعاد مختلف عید فطر اشاره کرد و ادامه داد: عید فطر در حقیقت یک مانور سیاسی، اجتماعی و عبادی است که پس از یک ماه بندگی و تمرین عبودیت صورت می گیرد.

 

حجت‌الاسلام عادل پور با تجلیل از گستراندن سفره های اطعام در ماه مبارک رمضان یاد آور شد: مسئولان با قدرشناسی از مردم باید رفع مشکلات آنها را برزگترین مسئولیت و دغدغه خود بدانند.

 

کد خبر 1172141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha