۲ میلیارد ریال فطریه از مراکز نیکوکاری جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: امسال در روز عید فطر، دو میلیارد ریال فطریه از مراکز نیکوکاری این شهرستان جمع آوری شد.

«اصغر نورمحمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: از مجموع فطریه جمع آوری شده، یک میلیارد و دو میلیون ریال از محل مشارکت ها و دو میلیارد ریال از محل مراکز نیکوکاری بوده است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان در جمع آوری اولیه، سه میلیارد ریال فطریه پرداخت کردند که این میزان جمع آوری همچنان ادامه دارد.

 

نورمحمدیان عنوان کرد: این میزان مبلغ جمع آوری شده شامل فطریه عام، فطریه سادات و کفاره غیرعمد بوده که از محل مشارکت و 25 مرکز نیکوکاری سطح شهرستان جمع آوری شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین مجموع کل فطریه عام جمع آوری شده یک میلیارد و 612 میلیون ریال، فطریه سادات 580 میلیون ریال و کفاره غیرعمد 840 میلیون ریال اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال فطریه در این شهرستان جمع آوری شد، تصریح کرد: امسال ۱۳۰ پایگاه آماده جمع آوری فطریه مردم این شهرستان شدند تا مبالغ جمع آوری شده در اختیار نیازمندان قرار گیرد که از این تعداد ۱۰۵ پایگاه روستایی و ۲۵ پایگاه شهری است که در امر جمع آوری فطریه و کفارات، ۱۲۰ نفر عوامل اجرایی با این نهاد همکاری می کنند.

 

مبلغ زکات فطره برای هر نفر ۳۶ هزار تومان و کفاره غیر عمد و عمد نیز به ترتیب ۱۰ و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

 

همچنین مبلغ زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی ۱۰۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام شده است.

 

هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل  بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

 

 

کد خبر 1172190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha